בג"ץ שחרר את האב

הסרבן: "מצידי - שאבא יישב 150 שנה בכלא"

שופטי בית המשפט העליון ביטלו היום את החלטת בית הדין הרבני שעיכב את הנדבן החרדי, אביו של סרבן הגט מארצות הברית שמעגן את אשתו הנכה כבר כעשר שנים (חדשות, חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הפגנה מול ביתו של בעל מעגן בבורו פארק (צילום: Unchain my sister)

שופטי בג"ץ ביטלו היום (שני) את החלטת בית הדין הרבני להטיל עונש מאסר על אביו של סרבן הגט מניו יורק, לאחר שעו"ד אביעד שרגא, פרקליטו של האב, הציג בבית המשפט ראייה חדשה לקשר הלא קיים בין האב למעשי הבן.

לפי העדות שהוצגה בפני השופטים, הרב יצחק דוד גרוסמן רבה של מגדל העמק נסע לארה"ב בשליחות האב כדי לבקש מהבן הסורר למסור גט, כשזה מצידו הגיב: "מצידי שאבי יישב 150 שנה בכלא". יצויין, כי במסגרת ההסדר שיוצע לבן, האישה מוותרת על מזונות, על כספים והתניית ביקורים מצד הבעל אצל ילדיו, בתמורה לגט שהוא ייאות לתת לה.

בג״ץ גם ביקש היום באופן חריג מהעו"ד לטוס לשם שוב, כדי לשכנע את סרבן הגט למסור גט לאשתו העגונה, ואכן בשבוע הקרוב ימריא שרגא כדי ללמוד את דרישותיו של סרבן הגט. ב-7 לפברואר אמור העו"ד להחזיר תשובה לבג״ץ בנושא.

לאחר שבמהלך הדיון סירבו הצדדים לבקשת נשיאת בית המשפט העליון מרים נאור להחזיר את הדיון בנושא לבית הדין האזורי, היא החליטה, יחד עם השופטים אליקים רובינשטיין וחנן מלצר, להתיר את האב ממעצר הבית בו היה נתון בהוראת בית הדין הרבני.

"מצער שבמשך למעלה משנה סובל האב מעינוי דין מתמשך, כאשר מדינת ישראל מחזיקה באזרח אמריקאי, קשיש וחולה, כבן ערובה וקלף מיקוח - בגלל סירוב בנו לתת גט לאשתו", אמר שרגא. לדבריו, "אפילו כשייצגתי את משפחת הנווט השבוי רון ארד, בג״ץ סירב להשאיר לוחמי חיזבאללה כקלפי מיקוח".

תגובת בית הדין הרבני לפסק הדין של בג"ץ: "למרות ניסיונות הרב גרוסמן ושיחותיו עם הבן לפיהן האב כביכול איננו קשור לעיגון של בנו, בידי בית הדין ראיות חד משמעיות כי האב הוא הגורם המעגן ומפעיל לחצים על בנו שלא לתת גט".

כזכור, מדובר במקרה בו נישאו בני זוג חרדים לפני 20 שנה בארצות הברית. לפני כעשור, בעת שהם הגיעו עם שני ילדיהם לביקור בישראל, לקתה האישה באירוע מוחי קשה ובגינו היא נשארה נכה ומוגבלת.

לאחר האירוע המוחי נטש הבעל את אשתו (שכבר אינה חרדית) וילדיו בישראל וחזר לארצות הברית. מאז הוא מעגן אותה באכזריות. אביו של הבעל המעגן הוא איש עסקים עשיר הידוע כתורם למוסדות חרדיים. כשהגיעו הורי הבעל המעגן לביקור בישראל, הוציא נגדם בית הדין הרבני צו מעצר וצו עיכוב יציאה מהארץ.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר