דרעי חתם על צו איסור יציאה מהארץ לשייח' ראאד סאלח

שר הפנים אריה דרעי חתם על צו איסור יציאה מהארץ נגד השייח' ראאד סאלח, האמור להשתחרר מחר מהכלא. המשטרה המליצה בשבוע שעבר להגיש אישום נוסף נגד סאלאח (בארץ)

ישראל שפירא | כיכר השבת |
השייח' ראאד סאלאח (צילום: בראל אפרים ynet )

שר הפנים אריה דרעי חתם על צו איסור יציאה מהארץ לראש הפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית השייח' ראאד סלאח, סאלח אמור להשתחרר מחר (שלישי) מהכלא לאחר ריצוי מאסר של תשעה חודשים בגין הרשעתו בהסתה לאלימות וגזענות בעקבות דרשה שנשא במזרח ירושלים ב-2007.

הצו עליו חתם השר דרעי יהיה תקף החל ממחר, עם שחרורו של סלאח מהכלא ולששת החודשים הבאים.

סאלאח בכניסתו לכלא (צילום: אפרים בראל ynet)

דרעי נימק את החלטתו בכך ששוכנע כי קיים חשש ממשי שיציאתו של סלאח מהארץ עלולה לפגוע בביטחון המדינה. השר דרעי הבהיר: "איסור יציאתו של סאלח היא הכרח המציאות לאור מעשיו בעבר שסיכנו את ביטחון המדינה. בכוונתי למצות את מלוא סמכויותיי בכל הנוגע למי שמנסה לפגוע במדינה או בתושביה".

נציין כי בשבוע שעבר הודיעה המשטרה כי נמצאה תשתית ראייתית כדי להעמיד לדין את ראש הפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית, השייח ראאד סלאח, בעבירות של הסתה ותמיכה בפעילות בהתאחדות בלתי מותרת.

בהודעת המשטרה בשבוע שעבר נכתב כי "הסתיימה החקירה שהחלה בעקבות פרסומים בכלי תקשורת, אתרי אינטרנט ורשתות חברתיות בכמה הזדמנויות, כולן לאחר הוצאת התנועה האיסלאמית מחוץ לחוק, של שורת התבטאויות של סלאח בנוגע לקיומה של התנועה ותפקידו בה, זאת על אף הכרזתה כבלתי חוקית וכן בנוגע למגוון סוגיות המצויות בליבת תפיסת העולם של התנועה". המשטרה העבירה את חומרי החקירה לפרקליטות מחוז חיפה שתחליט אם להעמיד לדין את סאלאח.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר