התמיכה נמשכת

הגר"ש אוירבך לחשוד בשיימינג נגד חיילים: "זכית בקידוש השם"

יהודה קמניץ, פעיל "הפלג הירושלמי" החשוד בהפעלת קמפיין ה"שיימינג" נגד החיילים החרדים, הגיע להתברך אצל הגר"ש אוירבך, שאמר לו כי "זכה להרבות כבוד שמים". תיעוד (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם)

האברך יהודה קמניץ, פעיל "הפלג הירושלמי" החשוד בהפעלת קמפיין ה"שיימינג" נגד חיילים חרדים, הגיע להתברך אצל הגר"ש אוירבך, שאיחל כי "ישתחרר מהם באופן גמור", ובירך אותו ב"הצלחה גדולה ביגיעת התורה ובאהבת התורה, בדבקות התורה, יראת שמים ויראת חטא, נחת דקדושה מכל הצאצאים".

האזינו: שיחת קמניץ והגר"ש אוירבך

הגר"ש אוירבך אמר בשיחה כי קמניץ "זכה להרבות כבוד שמים. זו זכות גדולה להרבות ולקדש שם שמים". הגר"ש בירך גם את ילדיו של החשוד ואיחל כי "יגדלו להיות תלמידי חכמים מובהקים, שיזכו לעמול בתורה מתוך יראת שמים ויראת חטא, ושיזכו להיות גדולי ישראל".

בהמשך, התייחס הגר"ש אוירבך לנושא תלמידת הסמינר מהדרום שכלואה בכלא צבאי בגלל עריקות, ואמר כי "זה נורא ואיום, שמענו היום על סיפור של גיוס בנות, בת ישראל צנועה וצדקנית, חניכה של בית ספר חרדי, שיושבת בכלא ואין עם מי לדבר. הם עושים צחוק, אלו דברים הכי חמורים שקורים כאן".

מעצר הבית הסתיים, התמיכה בחשוד נמשכת

כפי שדווח ב"כיכר השבת", ביום שישי האחרון הסתיים מעצר הבית של יהודה קמניץ, החשוד בהפצת מאגר פרטי החיילים החרדים. במהלך שלושת ימי מעצר הבית התקיימה "עליה לרגל" של רבנים ותומכים שבאו לביתו והביעו בו תמיכה. בין התומכים: ראב"ד העדה החרדית הגר"מ שטרנבוך, הגר"'א דויטש מראשי ישיבת פוניבז', הגר"א ליברמן, הגר"א דינר ועוד. עם שחרורו ממעצר הבית, נקרא קמניץ לביתו של הגר"'י קלמנוביץ, שם זכה לברכה ותמיכה.

ל"כיכר השבת" נודע כי התמיכה לא באה לידי ביטוי רק מול קמניץ - אלא גם מול אישתו, שקיבלה שיחות טלפון מחזקות מהרבנית מסאטמאר מארה''ב ומהרבנית מפשוורסק מבלגיה.

גורמים בפלג הירושלמי אומרים היום (שני) ל"כיכר השבת" כי מהתנהלות המשטרה בימי מעצרו של קמניץ עולה כי מדובר במעצר שווא הנועד להטיל אימה על הציבור הרואה בגזירת הגיוס גזירת שמד שיש למסור עליה את הנפש, וכי עד עתה לא הציגה המשטרה לבית המשפט אף ראיה על מעורבתו של קמניץ בהקמת והפצת המאגר, מלבד העובדה כי בדיסק אונקי שהיו בו חומרים ועלוני הסברה בנושא הגיוס – דברים שעוברים מאחד לשני באמצעות המייל וכדו', ואין שום חשד סביר שהוא שייך להפצת המאגר.

עוד טוענים גורמים בפלג הירושלמי, כי זהותם של מפיצי הקמפיין ידועה וכי מדובר בגורמים קנאיים מחו"ל המפיצים חדשים לבקרים חומרים כנגד גיוס חרדים לצבא. עו"ד ישראל קליין המייצג את החשוד, אמר בבית המשפט כי "אם כבר עוצרים את קמניץ יש לעצור במקביל עוד עשרות אלפי בני אדם המחזיקים באותם חומרים".

עם זאת, המשטרה התעקשה כי יש חשד סביר לקשר את קמניץ למעשים, אולם לא ציינה מה הסיבות לחשדות. עורך הדין של קמניץ טען כל העת כי "במסגרת חופש הביטוי במדינת ישראל אין שום עבירה בהפצת המאגר, גם לו יהי שהחשוד אכן עמד מאחרי הקמפיין".

במהלך הדיון להארכת המעצר, הובך נציג המשטרה ע''י עו''ד נוסף המייצג את החשוד, עו''ד שלום בן שבת, כשבתחילה טען נציג המשטרה כי במאגר ישנם שמות וכתובות של אותם חיילים. כאשר עו''ד בן שבת הטיח בפניו את השאלה האם הוא יכול להציג שם או כתובת אחת הנמצאת במאגר, הודה נציג המשטרה כי אין בידו כרגע שמות וכתובות.

ל"כיכר השבת" נודע כי בכל 6 הימים בהם שהה במעצר, נחקר קמניץ רק פעם אחת ולמשך שעה בלבד, מה שמהווה לטענתם של עורכי הדין של קמניץ הוכחה לכך ש"מדובר בהתנכלות מכוונת וכי המשטרה יודעת היטב שאין שום בסיס לחשד שהוא ניהל את המאגר".

גורמים שנכחו במשפטו של קמניץ אמרו כי שופט בית המשפט המחוזי העיר למשטרה כי במקום להאריך שוב ושוב את מעצרו, עליהם לקיים חקירה, כאשר לטענת המשטרה זו מטרתם העיקרית של המעצר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר