בחדרים סמוכים

במשרדי להב 433: עורך ישראל היום ומו"ל ידיעות אחרונות

'פרשת 2000' לא יורדת מהכותרות, וכעת נוכחים במשרדי היחידה החוקרת בלוד גם עמוס רגב עורך 'ישראל היום' וגם ארנון מוזס מו"ל 'ידיעות אחרונות' - מי כנחקר ומי כעד (ברנז'ה)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
רגב ומוזס, היום במשטרה (צילום: דניאל אליאור, ynet תמונה: ירון ברנר, ynet)

עמוס רגב וארנון מוזס הגיעו היום למשרדי יחידת החקירות של משטרת ישראל, 'להב 433' בלוד, בהקשר ל'פרשת 2000' שנסובה על ההקלטות מהשיחות שקיימו ביניהם ראש הממשלה בנימין נתניהו ומו"ל ידיעות אחרונות ארנון מוזס.

לעורך ישראל היום עמוס רגב זו הפעם הראשונה להופיע במקום, לשם גביית עדות אודות מעשים אפשריים של נתניהו להחלשת כוחות של העיתון שעליה דובר בפגישות עם מוזס.

ארנון מוזס, לעומתו, נחקר היום תחת אזהרה כבר בפעם הרביעית - כחשוד בהצעת טובות הנאה לנתניהו, כפי שצוטט מהקלטות הפגישה בה הוא הבטיח סיקור הוגן לראש הממשלה ואף הבטחה להישארות בתפקידו "כמה שירצה".

מפכ"ל המשטרה רב ניצב רוני אלשיך התייחס הבוקר לחקירות ראש הממשלה ואמר: "תפקידנו לבער שחיתות ולשמור על קופת המדינה. יש הרבה הישגים בשנים האחרונות. בתחום שנמצא בכותרות יש לנו תפקיד מוגדר, שהוא הרבה יותר ממוקד. בנושאים של שחיתות של נבחרי ציבור התפקיד שלנו הוא לא לאסוף מידע עליהם וליזום פעילות חשיפתית. המידע מגיע, מטבע הדברים במדינה דמוקרטית. אנחנו צריכים להיות מתואמים עם היועץ המשפטי לממשלה ולפעול על-פי הנחיותיו".

לדבריו, "זה נושא שבו יש פחות חופש פעולה למשטרה והמבחן הוא מבחן התוצאה. אנו עושים עבודת קודש טהורה ישרה ומקצועית. אני מברך את המשטרה שהיא יודעת לעבוד מקצועית ולא להדליף מחדר החקירות. העיתונאים יודעים מאיפה מגיע המידע. מותר לטפוח לעצמנו על השכם".

"היות ואני האחרון שרוצה להדליף מחדר החקירה, לא אגיד בשיטת האלמינציה מה נכון ולא נכון", הוסיף אלשיך. "אני עומד מאחורי ההודעות של משטרת ישראל. כל מה שמישהו החליט לצטט בשם מישהו, בשם משהי, זה חוזר למצטט. אני לא לוקח אחריות על אמירות. אחטא לתפקידי אם אגיד מה נכון מה לא נכון. זו עוד דרך להפריח בלון. אנחנו מוציאים הודעות מאוד מדויקות כל מילה מדודה. מדובר בנושאים רגישים. אנו צריכים לנהוג ברגישות כשמדובר באישי ציבור".

עוד אמר המפכ"ל: "אני מניח שהחקירה לא תהיה ארוכה מאוד. בסוף ההחלטה היא של היועמ"ש. לפעמים מבקשים השלמה כזו או אחרת. אנו עושים זאת הכי מהר שאנחנו יכולים. איש לא מפריע לעבודתנו המקצועית". אלשיך התייחס גם לפרישתו הצפויה של ניצב מני יצחקי ראש אגף החקירות במשטרה: "לפני שהכל נגמר הוא לא יעזוב. זו ההבטחה שנתן לי. הוא מבין שזה לא רלוונטי לפרוש במהלך חקירה. הוא בנובמבר היה בן 60, אני מאחל לו אריכות ימים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר