"נפל דבר בעירנו"

פתח תקווה: ילדה הותקפה והמחאה נגד העובדים הזרים פרצה

שורה של התנכלויות ומעשי אלימות מצד אזרחים אריתראים וסודנים המתרבים לאחרונה בפתח תקווה, ששיאם תקיפת ילדה בשנתה בביתה, מאיימת להבעיר את העיר השקטה (חדשות, בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לתוכן הידיעה (צילום: Gideon Markowicz/FLASH90)

האזרח הסודני שתקף נערה בת 12 בביתה בפתח תקווה בשבת ואירועים קשים נוספים בהם היו מעורבים עובדים אריתריאים וסודנים, הובילו למחאה חריפה של תושבי העיר שחלקם יצאו לרחוב.

גם ראש העירייה איציק ברוורמן, פנה במכתב חריף אל שרי ביטחון הפנים והמשפטים ואל המפכ"ל והיועץ המשפטי לממשלה, בו הוא מבקש לדאוג למענה חירום מיידי לבעיית העובדים הזרים בפתח תקווה.

"אם לא תיקח המשטרה את החוק לידיים, תעשה זאת העירייה כפי ראות עיניה. אני מתריע בפניכם, כי רף הסובלנות של תושבי העיר הולך וקטן לנוכח האדישות של גורמי האכיפה. אינני מתכוון לתת יד לאדישות זו ובמידת הצורך אמנע בכוח כניסתם של עובדים זרים לעיר", מאיים ברוורמן.

הוא מוסיף, כי "נפל דבר, כאשר באירוע מזעזע פרץ עובד זר סודני לביתה של משפחה שישנה את שנת הלילה וניסה לפגוע בנערה בעודה ישנה. מקרה תקיפה זה מצטרף למקרים נוספים בהם החיכוך האלים עם ציבור העובדים הזרים הופך למטרד מסוכן של ממש, ולא אאפשר זאת עוד".

עוד כותב ראש העיר: "חובתה של המשטרה לקחת את החוק לידיה ולאפשר לתושבי העיר חיים בטוחים ושקטים ללא איום מצידם של עובדים זרים, העוזבים בהדרגה את תל אביב ומגיעים לישובים הסמוכים בגלל תנאי מגורים זולים וחוסר יכולת לאכיפה אפקטיבית".

יצויין, כי סוחרי מרכז העיר מתלוננים על כך שעובדים זרים פותחים עסקים בסמוך אליהם ופוגעים כך בחיי המסחר. לדבריהם המצוטטים ב'מעריב', "הכל בלי אישורים ובלי פיקוח, בתוך מבנים מסוכנים. איתנו מחמירים וכאן מקלים וזה יוצר תחרות לא הוגנת".

"הם שותים לשכרה, מסתובבים פה בצורה מפחידה ופשוט סיוט להתגורר כאן", כועסים תושבים אחרים בפתח תקווה, שחלקם הצטרפו אתמול אל תהלוכת מחאה שהחלה בתחנה המרכזית והסתיימה סמוך לביתה של הנערה שהותקפה.

עשרות המפגינים קראו בקול ואחזו בשלטים עליהם נכתב: "פתח תקווה לא הפקר", "חיי ילדה עמדו בסיכון ואיש לא עושה דבר". אחד מחברי המועצה אמר, כי "יש פה תושבים עם ילדים וילדות קטנים שחוששים להסתובב בעיר".

יודגש, כי נכון להיום מעודכנים ברשות האוכלוסין 2,149 עובדים זרים חוקיים בענף הסיעוד, הרשומים אצל מעסיק המתגורר בפתח תקווה - זאת מתוך 49,156 עובדים זרים החוקיים בתחום הסיעוד הרשומים ברחבי המדינה. אין בידי הרשות נתונים מוחלטים לגבי ענפי עיסוק אחרים לרבות הסעדה, ניקיון ובנייה, וכמובן לא על עובדים זרים שנכנסו שלא בהיתר ואין ברשותם אשרות שהייה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר