מדע בדיוני: בקרוב מונית מעופפת ללא נהג

ענקית התעופה איירבוס מתכננת לייצר אב טיפוס של המונית המעופפת - כבר בשנה הקרובה. המונית תוזמן באמצעות האפליקציה ובהמשך תופעל ללא טייס (חדשות, בעולם)

המונית המעופפת (צילום: איירבוס יח"ץ)

ענקית חברת התעופה איירבוס הודיעה כי בסוף השנה האזרחית הנוכחית היא צפויה להשיק את אב הטיפוס של המונית המרחפת האמורה לפעול ללא טייס.

(איירבוס יח"ץ)

בשנה שעברה הקימה ענקית התעופה איירבוס חטיבה מיוחדת שבחנה פיתוח של רכב דמוי מסוק שישנע כמה נוסעים. משתמשי השירות יזמינו מקום בכלי הרכב המיועד באמצעות אפליקציה, בדומה למערכי רכב שיתופי. הפרויקט צפוי לצאת אל הפועל כבר בשנת 2020 וחברת אובר ככל הנראה תפעיל את מערך המסוקים.

(איירבוס יח"ץ)
(איירבוס יח"ץ)
(איירבוס יח"ץ)

יו"ר איירבוס אמר בשנה שעברה בהשקת הפרויקט: "לפני כמאה שנה כשהורידו את התחבורה הציבורית אל מתחת לאדמה ואנשים הרימו גבה. אנו כעת מרימים אותה אל מעל הקרקע במטרה להקל על פקקי תנועה, שימוש בשמיים יכול גם להפחית עלויות תכנון ערים לא יצטרכו כל כך הרבה גשרים".

"כולנו תקווה" אמר המנכ"ל כי "כלי הטיס להטסת אדם יחיד יוכל כבר לצאת אל השוק בסוף השנה הנוכחית". המוניות המעופפות של איירבוס יכונו "סיטי איירבוס", וכרגע האתגר העומד בפני החברה הוא לגרום להן לטוס בצורה אוטונומית. בכל מקרה, בשלב הראשון המונית תופעל בתחילה על ידי טייס, והיא אמורה להטיס את עצמה ברגע שיתקבלו האישורים הרגולטורים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר