עימותים ופיגוע דריסה

שני הרוגים ופצועים במהלך פינוי בתים בכפר בדואי בנגב

המשטרה פעלה הלילה בכפר הבדואי אום אלחיראן במסגרת פינוי בנייה בלתי חוקית. עימותים אלימים פרצו ונעשה פיגוע דריסה, שני בני אדם נהרגו וכמה נפצעו, בהם ח"כ איימן עודה (אקטואליה)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
ח"כ עודה פצוע (צילום: מתוך ynet)

נושא הבנייה הבלתי חוקית במגזר הערבי וההחלטה לפעול נגדה בצורה חוקית ולהרוס בתים הופכת שוב למהומות כשהפעם זה מסתיים עם שני הרוגים ומספר פצועים.

עימותים אלימים פרצו הלילה (רביעי) בכפר אום אלחיראן בין כוחות משטרה לתושבים בזמן פינוי משפחות מבתיהם, לשם אבטחת פעילות מנהל מקרקעי ישראל במימוש צו הריסה וזאת לאחר הידברות מקדימה בעניין פינוי תושבי המקום.

מהמשטרה נמסר כי קראת הגעתם של הכוחות ליישוב הגיח רכב של מחבל תושב האזור פעיל תנועה איסלאמית ושעט לעבר הלוחמים מתוך כוונה לבצע פיגוע דריסה. המחבל נוטרל. באירוע פצועים בדרגות פציעה שונות, וביניהם לוחמי משטרת ישראל, כתוצאה מכך התפתחו הפרות סדר.

עוד נמסר כי המחבל הוא פעיל התנועה האיסלאמית הפלג הדרומי ונבחן קשר שלו גם לדאעש.

בין הפצועים במהלך העימותים - יו"ר הרשימה המשותפת ח"כ איימן עודה שפונה לבית החולים סורוקה. מהרשימה המשותפת נמסר כי ח"כ עודה נפגע מירי של כדורי גומי לראש ולגב זאת למרות שבפועל כוחות המשטרה לא עשו שום שימוש בכדורי גומי. מבית החולים נמסר כי הפציעה במצחו של עודה נעשתה דווקא מאבן וההנחה אומרת שהיא הגיעה דווקא מכיוונם של המפגינים המקומיים כמו גם הפגיעה בגבו שנגרמה מנפילתו לאחר פגיעת האבן.

התושבים טוענים כי הפינוי נעשה בצורה אלימה במיוחד וכי "השוטרים השתמשו בירי וברימונים ותקפו אנשים". מהמשטרה נמסר בתחילה כי המבצע הוקפא אך עם סיום הטיפול בזירת הפיגוע, החלה פעילות הריסת המבנים הבלתי חוקיים בישוב אום אל חירן שבנגב. כוחות המשטרה מאבטחים את אנשי מנהל מקרקעי ישראל במימוש צווי ההריסה.

מבית החולים 'סורוקה' בבאר שבע נמסר כי שני פצועים פונו עד כה לסורוקה מאזור חורה. אחד מהם הוא ח"כ איימן עודה, מטופל כעת במיון. פצוע נוסף במצב בינוני.

מהמשטרה נמסר כי "משטרת ישראל קוראת למגזר הבדואי להקיא מתוכו ניצנים של אידיאולוגיות קיצוניות שכל עניינן טרור!! המפגע הוא עובד מערכת החינוך, מקום בו השפעתו השלילית על סביבתו מסוכנת שבעתיים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר