ערב השבעת טראמפ

הנשיא לשעבר ג'ורג' בוש האב אושפז

ג'ורג' בוש ווקר בוש בן ה-92 אושפז בבית החולים מסיבה שאינה ידועה וייעדר מהשבעתו של הנשיא הנבחר דונלד טראמפ ביום שישי הקרוב. מלשכתו נמסר שמצבו יציב (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
ג'ורג' הרברט ווקר בוש (צילום: שאטרסטוק)

נשיא ארצות הברית לשעבר ג'ורג' הרברט ווקר בוש, בן 92, אושפז בבית חולים, כך מסרה היום (רביעי) ראש לשכתו של בוש האב ג'ין בקר לערוץ החדשות KHOU. בקר אמרה שהנשיא לשעבר נמצא במצב יציב ושהוא "בסדר גמור", אבל לא מסרה מה סיבת האשפוז.

בוש האב מאושפז בבית חולים בטקסס ובלשכתו מסרו שהוא צפוי לשוב לביתו תוך כמה ימים אך ייעדר מהשבעתו המתוכננת של דונלד טראמפ שצפויה להתקיים ביום שישי הקרוב. על פי המסורת האמריקאית משתתפים כל הנשיאים לשעבר בטקס אך בשל מצבו הבריאותי הוא צפוי להיעדר ממנו.

בשנה שעברה אושפז בוש האב בבית חולים במדינת מיין לאחר שנפל ושבר חוליה בצווארו. בדצמבר 2014 הוא אושפז במשך שבוע בבית חולים אחרי שסבל מקוצר נשימה.

בוש הוא אביהם של הנשיא לשעבר ג'ורג' ווקר בוש ושל מושל פלורידה לשעבר ג'ב בוש, שהתמודד על המועמדות הרפובליקנית לנשיאות ארה"ב ב-2016. הוא היה סגן נשיא ארה"ב במשך שמונה שנים תחת ממשליו של רונלד רייגן ונבחר לנשיא ב-1988 לאחר שגבר על המועמד הדמוקרטי, מושל מסצ'וסטס לשעבר מייקל דוקאקיס.

בוש הושבע כנשיא ב-1989 וכיהן ארבע שנים בבית הלבן, שבמהלכן הוביל את הקואליציה האמריקנית שהביסה את צבאו של סדאם חוסיין בעיראק במלחמת המפרץ הראשונה. בבחירות לנשיאות ב-1992 הוא הפסיד למועמד הדמוקרטי ביל קלינטון. בעבר היה בוש גם חבר קונגרס, שגריר ארה"ב באו"ם, ראש הנציגות האמריקנית בסין וראש סוכנות הביון המרכזית, ה-CIA.

למרות יחסו החמים והאוהד של בנו ג'ורג' ווקר בוש כלפי ישראל, בוש האב נחשב לנשיא עוין יחסית כלפי ישראל ובירושלים נשמו לרווחה כאשר הפסיד בבחירות לטובת ביל קלינטון הדמוקרטי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר