במעמד נרגש:

'הטפת דם ברית' לילדים יהודים שחולצו מכפרים ערביים

קודם לטקס, ביקרו הילדים הניצולים במעונו של המקובל הרב בניהו שמואלי שהתעניין בסיפורי ההצלה של הילדים והרעיף עליהם מברכותיו. בסיום הברית שנערכה בסניף יד לאחים פצחו כולם בשירת "וטהר ליבנו" (חרדים, בארץ)

חמשת הילדים נושאים תפילה נרגשת בכותל המערבי (צילום: דוברות יד לאחים)

חמישה ילדים יהודים שגדלו בכפרים ערביים עוינים וחולצו משם לאחרונה עם אמותיהם על ידי פעילי יד לאחים, השתתפו בתחילת השבוע בטקס מרגש של הטפת דם ברית שנערכה בסניף יד לאחים בירושלים.

עוד טרם הטקס, זכו הילדים לביקור במעונו של הגאון המקובל הרב בניהו שמואלי, ראש ישיבת המקובלים "נהר שלום", שהתעניין בסיפורי ההצלה האישיים שעומדים מאחורי כל ילד וילד.

לאחר מכן בירך הרב את הילדים והעביר מסר אל האימהות כי הוא מתפעל ממסירות הנפש שלהן למען חינוך יהודי לילדיהן, ובזכות זאת יזכו לרוות מהם נחת יהודי אמתי.

לאחר מכן המשיכו כולם לסניף יד לאחים בירושלים שלבש חג מבעוד מועד לקראת המעמד. את הטפת דם ברית מילה - שנדרשת לפי ההלכה גם למי שעבר 'ברית מוסלמית' – ערך המוהל הרב דרור. בסיומה פצחו הנוכחים בריקוד ספונטני עם הילדים, תוך שמכולם פורצת שירת "וטהר ליבנו לעבדך באמת".

משם נסעו המשתתפים לתפילה מיוחדת בכותל המערבי כשבסיומה ישבו לסעודת מצווה באולם סמוך, לצלילי להקת מנגנים.

במהלך הסעודה נשא דברים הרב חיים רוזנר מיד לאחים, שפתח בברכת מזל טוב ועמד בדבריו על האמור בפרשת השבוע – גזירת פרעה "כל הבן היילוד היאורה תשליכוהו" במטרה שלא להשאיר זכר לעם ישראל. את דבריו חתם הרב רוזנר בעובדה שהאירוע הזה מסמל ביותר את המשכיות העם היהודי ואת "נצח ישראל לא ישקר".

הרב משה כהן, שמלווה את הילדים באופן אישי בפרויקט החונכים ביד לאחים נשא גם הוא דברים מרגשים על מעלת ברית המילה.

בסיום האירוע הביעו הניצולות את תודתן לבורא עולם ולשליחיו פעילי יד לאחים ואמרו שלולי התמיכה והקשר האינטנסיבי והסיוע שהן מקבלות באופן תדיר בכל התחומים, הן לא היו יכולות להתקדם ולהגיע עד הלום.

צילום תמונות: דוברות יד לאחים

חתני השמחה, מתברכים מהמקובל הרב בניהו שמואלי
הילדים סביב שולחנו של המקובל הרב שמואלי
המוהל והילדים לאחר ברית המילה

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר