פתרון מקורי לפקקים

נאס"א פיתחה, הרצליה תממש: רכבל אווירי מגנטי

העומס התחבורתי המסוים שבעיר המפונקת שבמרכז הארץ, הרצליה, מקשה על התושבים ומניע את העירייה למיזם חדשני מסקרן הכולל בין היתר רכבל על בסיס מגנטי (חדשות תחבורה)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הדמיית הפרויקט (צילום: מתוך אתר skyTran)

רכבל אווירי, שבילי אופניים והשכרת אופניים בכ־40 מוקדים ברחבי העיר - כל אלו מתוכננים להיבנות בשנים הקרובות: לא מדובר כפי שקל לשער באחת מערי הצפון התיירותיות. דווקא הרצליה המנומנמת שבמרכז הארץ הגתה את התכנון המתואר, כדי לתור את בעיות התחבורה המעיקות בעיר.

תושבי הרצליה יוצאים מדי בוקר בשנים האחרונות אל תוך פקק ענק, בדרך לצומת הסירה. בשל כך, החליט ראש העירייה משה פדלון לקדם פרויקט שאפתני שהקמת רכבל עילי מתחנת הרכבת עד למרינה היא רק חלק ממנו.

עיריית הרצליה החלה לפעול, בשיתוף פעולה עם חברת skyTran, בכדי להוציא לפועל מיזם ייחודי שפותח בנאס"א. הרכבל האווירי המדובר, מבוסס על טכנולוגיית ריחוף מגנטי, ועל פי ההערכות, כ-14 אלף איש יוכלו להשתמש בשירות זה מדי שעה.

הרכבל ינוע על גבי מסילות מיוחדות בגודל עמודי תאורת רחוב, שמותקנות מעל תשתית הכביש. בכל קרון יוצבו שני מקומות ישיבה הנעים במהירות של עד 240 קמ"ש בטכנולוגיית ריחוף מגנטי בעלת צריכת חשמל נמוכה.

לשלב השני של הפרויקט מתוכנן שילוב תחנות במסלול הנסיעה, בסמוך למוקדים מרכזיים באזור התעשייה ולמשרדים, בדרך למרינה המפורסמת - התחנה האחרונה. מ"מ ראש העירייה מאיה כץ פירטה ל'ישראל היום' שפרסם את הידיעה: "בחודש ספטמבר נעשה את הקילומטר הראשון של המודל בגודלו הטבעי ואז ניתן יהיה לצאת לדרך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר