בעזרת דיל חשאי

נשיא חדש נבחר לפרלמנט האיחוד האירופי; היהודים מרוצים

ב'וועידת רבני אירופה' מביעים שביעות רצון גלויה מבחירתו של אנטוניו טייאני שנאם בעבר בפני רבני היבשת והצהיר באופן ברור: "אירופה ללא יהודים לא תהיה אירופה" (העולם היהודי)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
טייאני, הנשיא החדש, לצד הגר"פ גולשמידט. ארכיון (צילום: אלי איטקין)

אנטוניו טייאני, מי ששימש בשנים האחרונות כמ"מ וכסגן ראשון לנשיא הפרלמנט האירופי, נבחר אתמול (שלישי) לכהן כנשיא הפרלמנט. טייאני, איש הימין-מרכז, הביס את יריבו איש השמאל בפער משמעותי, והוא יכהן כנשיא הפרלמנט בשנתיים וחצי הקרובות, ויחליף את מרטין שולץ שכיהן שתי קדנציות רצופות.

הבחירה הוכרעה בהליך בחירות שנדרש לסבב רביעי בו השתתפו כ-700 מחברי הפרלמנט, על ידי דיל מבריק שנשמר בחשאיות, במסגרתו הסירו שני מועמדים משמעותיים ברגע האחרון את מועמדותם.

גוש השמאל ספג מכה קשה, שכן מאתמול מכהנים בשלושת התפקידים החשובים במוסדות האיחוד האירופי אנשי הימין השמרני: נשיא המועצה דונלד טוסק, נשיא הנציבות ז'אן קלוד יונקר והנשיא החדש של הפרלמנט - טאיאני.

אנטוניו טייאני (63), עיתונאי במקצועו, הוא יליד רומא ובוגר לימודי משפטים. בעבר הוא היה דוברו של סילביו ברלוסקוני שכיהן כראש ממשלת איטליה, ומאוחר יותר החל בקריירה במוסדות האיחוד האירופי.

ב'ועידת רבני אירופה' מברכים על הבחירה, ונשיא הועידה, רבה של מוסקבה הגאון רבי פנחס גולדשמידט, אמר כי טייאני "הינו ידיד אמת ואוהב ישראל, ובמעשיו ובהצהרותיו הוא הוכיח כי 'טיאאני טוב ליהודים'".

בנאומו בעבר בפני חשובי רבני ודייני אירופה וראשי ארגונים יהודיים מ-32 מדינות משתתפי 'ועידת רבני אירופה' שהתקיימה בטולוז, אמר טייאני את הדברים הבאים: "הילדים שנהרגו בטולוז (בפיגוע בבית הספר היהודי. א.ר.) נרצחו מאותה סיבה שנרצחו היהודים לפני 70 שנה כאן באירופה".

"הכפלת האירועים האנטישמיים ל-851 מקרים בשנת 2014, בהשוואה לשנה שקדמה לה, חייבת להביא אותנו להילחם בנחישות נגדה, ולגדוע באיבה כל תופעה שכזו. אנו בפרלמנט האירופי נילחם על הזכות לחיות כאן ביבשת כיהודים. אנו מכבדים את מצוות הדת ונילחם ללא פשרות על הזכות הזו".

עוד אמר טייאני כי "היהודים היו והינם חלק חשוב ביותר מההיסטוריה, מההווה ומהעתיד של אירופה, וימשך שיתוף הפעולה בין מוסדות האיחוד האירופי לרבני 'ועידת רבני אירופה' ונציגיה בבלימת כל יוזמת חקיקה נגד הזכויות הדתיות של היהודים ובמלחמה באנטישמיות".

נציג הועידה במוסדות האיחוד האירופי, רבה של בלגיה הרב אברהם גיגי, אמר כי "טייאני יאזן את היחס של הפרלמנט האירופי כלפי ישראל. הוא ידיד אמת של העם היהודי". לדבריו, טייאני היה מיוזמי הועידה המיוחדת שהתכנסה לפני כחודשיים בבית 'האיחוד האירופי' לדיון מעמיק על עתיד הקהילות היהודיות באירופה שבמסגרתו נשא דברים נוקבים נשיא 'ועידת רבני אירופה' הגר"פ גולדשמידט, ואף השתתף בקביעות באירועים בבית הכנסת הגדול בבריסל.

בדיון אז אמר טייאני, כי "על פי נתוני הסוכנות היהודית, בשנת 2015 עזבו את אירופה 10,000 יהודים, כ-8000 מהם מצרפת - פי שניים מב-2014. זה, לצערנו, כתוצאה מאוירה של שנאה בלתי נסבלת ליהודים. בשנת 1991 מנתה האוכלוסייה היהודית באירופה 2 מיליון יהודים, וכעבור עשור היא עמדה על 1.4 מיליון. איבדנו 600 אלף יהודים באירופה".

"אירופה ללא יהודים לא תהיה אירופה", הצהיר טייאני. במסיבת העיתונאים שקיים בתום הועידה אמר טייאני, כי פני האנטישמיות מרובים, אבל הווירוס הוא אחד: "מי שמשלה את עצמו שאירופה מחוסנת, טועה קשות. אין ביטחון, כשאנחנו רואים - לצערנו - שהאנטישמיות חיה ונושמת בתוכנו, דווקא כאן באירופה, במקום שרדיפות ואפליות חיסלו כל זכר ליהדות".

"זו הסכנה הגדולה לאירופה: להתרושש מההיסטוריה והתרבות היהודית על ידי הגירה אטית של יהודי היבשת, ונגד הסיכון הזה אנחנו חייבים להיות מאוחדים וממוקדים", סיכם מי שנבחר כעת לנשיא הפרלמנט האירופי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר