בשורה לתלמידים

מהיום: לימוד תיאוריה דרך המחשב או הסלולר

הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים הפיקה ספר לימוד נהיגה דיגיטלי המתאים למחשב ולסלולר ומאפשר לימוד ומבחנים מתאימים כדי להכין את התלמיד למבחן התיאוריה (רכב)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
הספר הדיגיטלי (צילום: מתוך ynet)

הגיע הזמן: ספר לימוד נהיגה ראשון של המדינה - דיגיטלי - מהמחשב ומהסלולר נוצר לטובת ציבור לומדי הנהיגה.

מדובר בהפקה של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, שנועדה לדבריה "להנגיש את לימודי הנהיגה באופן אחיד ונכון, במטרה לעזור לכלל משתמשי הדרך ובעיקר לנהג צעיר, בתהליך הלימוד ולאחר קבלת הרישיון". לדברי יו"ר הרשות, גיורא רום: "מדובר בספר לימוד הנהיגה הראשון מסוגו שיצא באופן רשמי. מטרת הרשות בהוצאת הספר היא יצירת אחידות והקפדה על איכות הלמידה".

רום מדגיש כי כיום, בני נוער המעוניינים להשיג רישיון נהיגה לומדים באופן עצמאי מספרי לימוד שונים, שחלקם מיושנים ולא מדויקים. לדבריו, הספר החדש שנמצא באתר הרשות, ראשון מסוגו בישראל, נכתב על-ידי מיטב המומחים בתחום ומושתת על חומר הלימוד המעודכן בבתי הספר.

"אנו מאמינים כי ספר זה יעשיר את 'ארגז הכלים' של הנוהג ברכב, במיוחד הנהג החדש, ויתרום לשיפור איכות קבלת ההחלטות שלו, ולנהיגה בטוחה ואחראית", אומר רום.

ספר לימוד הנהיגה המכיל 168 עמודים וירטואליים תואם בתכניות, לדברי הרשות, ל'כרטיס התלמיד", תכנית הלימודים המאושרת והאחידה ללימוד נהיגה אותה קבע אגף הרישוי במשרד התחבורה. בהתאם, הספר מכיל את כל המשימות שתלמיד נהיגה חייב לבצע, על-מנת לעבור בהצלחה את המבחן המעשי (טסט) של אגף הרישוי.

הספר הדיגיטלי מורכב מחמישה חלקים עיקריים. ארבעת הראשונים כוללים משימות לימוד, מקלות ופשוטות לקשות ומורכבות. המשימות מפרטות טקסטואלית וויזואלית כיצד יש לבצע כל פעולה, מה אומרת הוראת החוק לגביה והסבר על ההיגיון העומד מאחורי הוראת החוק הרלוונטית.

החלק החמישי נקרא "לדעת יותר ולנהוג" אמור להקנות ערך מוסף ומתאר כיצד יש להחליף צמיג, מה הכוחות הפועלים על הרכב, הסבר על מערכות בטיחות, השפעת אלכוהול על הנהיגה ועוד. כל פרק מסתיים בשאלות שנלקחו ממבחני תיאוריה רשמיים של רשות הרישוי.

המערכת עדיין חדשה וניסיונית ועובדת יחסית באטיות ועם באגים משמעותיים וההערכה היא שתוך זמן קצר היא תשופר ותהפוך לפופולרית במיוחד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר