"איזו השפלה"

כך סיכל השב"כ השתלטות אויב על כלי התקשורת בארץ

מטה הסייבר בשב"כ נחשף היום חלקית, לקראת כנס בינלאומי שיתקיים בקרוב. "לוחמי הסייבר", הפועלים מתוך משרדים מפנקים, סיכלו מתקפה קשה רגע לפני שיצאה לדרך (ביטחון)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
מטה השב"כ, מבפנים (צילום: שב"כ, באדיבות ישראל דיפנס. מתוך ynet)

השב"כ חושף: לפני כשנתיים כמעט ויצאה לפועל מתקפת הסייבר מתוחכמת ביותר נגד המדינה. גורם זר, מאויביה העיקריים של ישראל, התמקם בצמתים רגישים של מערך התקשורת המקומי, כשמטרתו היא להשתלט על שידורי הטלוויזיה והרדיו ביום פקודה.

מי שסיכל את המתקפה המדוברת היא יחידת הסייבר של השב"כ. מתברר, כי במקום לחסום את ניסיון החדירה המקוון, העדיפו בשב"כ לעקוב אחר ההאקרים וללמוד את דפוסי הפעולה שלהם. ואז, כשאלו הורידו פרופיל, לוחמי הסייבר הישראלים חיסלו את האיום וביצעו מתקפת נגד וירטואלית - באמצעות הדלפת פרטים של התוקפים עצמם ברחבי הרשת, שזוהי "השפלה נוראית", מסבירים בשב"כ.

לקראת כנס סייברטק 2017 הבינלאומי שיתקיים בעוד כשבועיים, איפשר השב”כ למגזין 'ישראל דיפנס' הצצה ראשונה למטה הסייבר שלו, ומתברר שאנשי הסייבר של השב"כ לא עובדים מתוך מרתפי חקירה אפלים, אלא מחדרי 'אופן־ספייס' מרווחים ומוארים, המצוידים במכונות אספרסו ובקונסולות של משחקי פלייסטיישן.

למרות התחרות הקשה מול המגזר הפרטי, בשב"כ פועלים בנחרצות כדי למלא את מצבת כוח האדם באנשים איכותיים ומוכשרים: "יש לנו מאה אחוז איוש, כי אנחנו מציעים סביבת עבודה מתקדמת, שכר טוב ויציבות, ובעיקר - משהו אחר, שהוא חלום של חבר'ה צעירים: להיות סייבריסט ברשות ובסמכות, ולבצע את המבצעים הכי מתוחכמים שקשה אפילו לדמיין אותם. ככלל, אנחנו מייצרים סביבה שבה הצעירים יפרחו ויהיו כמו סוסים דוהרים עם כמה שפחות משקולות", מתאר גורם בשב"כ.

אם לפני 15 שנה בלבד, רק 4 אחוז מכלל אנשי השב"כ השתייכו למערכי הסייבר, כיום הם מהווים לא פחות מ־25 אחוז מכוח האדם בשירות, והגיל הממוצע שלהם עומד כיום על 34.

את כנס הסייברטק, שבו יציגו מאות חברות מישראל ומהעולם את מיטב הפיתוחים בלוחמת הסייבר, יפתח ראש הממשלה בנימין נתניהו, שהקים את מערך הסייבר הלאומי במשרד רוה"מ.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר