פיגוע הדריסה בנגב

"ארז - נרצחת ברוע, זדון ובדם קר": המונים בהלווית השוטר

השוטר שנרצח בשעות הבוקר בפיגוע הדריסה בעת הרס הבתים באום אלחיראן שבנגב, הובל בדרכו האחרונה לקול בכיות האלמנה הטריה ובני משפחתו. המפכ"ל: "מנהיגי המגזר בחרו להסית" (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
ארונו של לוי הי"ד, היום (צילום: פלאש 90)

בקול חנוק מדמעות ספדה היום (רביעי) אחר הצהריים קלרה לוי לבעלה, רב-סמל בכיר ארז (עמדי) לוי שנרצח הבוקר בפיגוע הדריסה בכפר אום אלחיראן שבנגב: "אמרו לי לדבר מהלב, איך אפשר, אם לקחו לך את הלב? איך העזת ללכת לי", בכתה האלמנה הטריה. הוא נטמן בחלקה הצבאית של בית העלמין ביבנה.

היא הוסיפה: "כל מה שיגידו עליך, לא מספיק לתאר אותך. כל מילה טובה - היא קטנה. בבוקר סימסתי לך שתשמור על עצמך, וענית לי. מי היה מאמין שזה יהיה הדבר האחרון שלי ממך?".

האלמנה נפרדת (צילום: אסף מגל, ynet)

השוטר שנרצח

בני משפחתו של ארז מיררו בבכי עם הוצאת הארון שלו, ובתאל עמדי, אחותו, אמרה בהלוייה: "אני לא מאמינה שאני רואה את הקבר. אני עוד לא מבינה את זה. הדם שלנו, אהבה שלנו, עטרת ראשנו. לא היה בו טיפת רוע. כל כך טוב. אדם ששם את כולם לנגד עיניו. דאגת לאמא ואבא, לי ולאחים, לאשתך ולילדים. תמיד כשביקשנו שתשמור על עצמך, אמרת 'תשמרו אתם על עצמכם, זה יותר חשוב'".

לירון, אחות אחרת, ספדה: "אחי האהוב והיקר. זה יום עצוב לכולנו. בן אדם שכולו טוב, נרצח ברוע, זדון ודם קר. תמיד חשבתי שאתה טוב מידי לעולם שלנו ומתמודד עם ההיפך שלך. טוב שנלחם ברע. והנה הטוב והטוהר הזה, ההקרבה העצמית, נעקרו בטרם עת. מאחלת ומקווה שטוב לך עכשיו ושאתה שלו. תנוח על שכבך בשלום. יהי זכרך ברוך", סיימה.

אחותו של לוי: "לא היה בו טיפת רוע" (צילום: צביקה טישלר, ynet)

האח, אריאל עמדי, בכה: "אח יקר, אהוב לבי, אהוב על כולנו. זה לא נתפס שאנחנו מדברים עליך בלשון עבר. רק ביום שישי היית אצלנו עם החיוך הקבוע על הפנים. כמה דברים טובים שנגיד עליך זה לא יספיק. נשמה טהורה. דאגת לאשתך ולילדים שלך הקטנים כל כך, שצריכים את אבא שלהם. דאגת למשפחה, לאחים, לכולם. תמיד הצטיינת בלימודים, בצבא, במשטרה, בכל תפקיד שעשית, ועשית את הקשים ביותר".

בהלוויה השתתפו השר לביטחון פנים גלעד ארדן ומפכ"ל המשטרה רוני אלשיך, שאמר: "כולם יודעים שהמפגע היה מורה בבית ספר, שבו נעצרו כבר שישה מורים".

אלשיך הוסיף: "ארז היקר, יצאת לקראת שחר למלא תפקידך לבצע פעולת אכיפה של חוק. לצערי, יש מי שמנצלים כל סיטואציה על מנת לייצר טרור בתוכם מחבל בן עוולה שניצל שעת כושר, האיץ תוך שהוא מתעלם מהשוטרים שהיו פרושים משני צדי הציר וסימנו לו לעצור. חיים קצרים, 34 שנים בלבד מתוכם 11 שנה בשירות משטרת ישראל".

(צילום: צביקה טישלר, ynet)

"לי לא היה ספק מה יקרה מיד לאחר מכן", שיבח אלשיך את תפקוד השוטרים. "הסתערו וחיסלו ישר את המפגע ומיד יצאו להמשיך במשימתם עד להשלמתה המוחלטת. אכיפת החוק במגזר הערבי היא משימה קשה ורבת משאבים. לאחרונה, רוחות של אידיאולוגיה קיצוניות מכונות בפי ההמון בהכללה כדאע"ש. המגזר הערבי מבקש שיטור מבקש אכיפת חוק מבקש מעורבות משטרתית תוך שהוא יודע שיש לזה מחיר. אי אפשר לאכוף רק אלימות פנימית. מנהיגים מסוימים במגזר בחרו להסית לאלימות במקום לגנות את הפיגוע".

תיעוד הדריסה מהאוויר (צילום: דוברות המשטרה)

לוי השאיר אישה ושני ילדים בני חמש ושנתיים. הוא התגייס למשמר הגבול בשנת 2002. הוא הצטרף ב-2011 ליחידת מתפ"א (מנהלת תיאום פעולות אכיפה) של אגף המבצעים במשטרת ישראל, ובמהלך שירותו ביחידה הוכרז כמה פעמים כשוטר מצטיין.

(צילום: פלאש 90)
(צילום: פלאש 90)
(צילום: פלאש 90)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר