לא מכיר בתוצאות

הפסיד בבחירות, והאריך את כהונתו כנשיא

נשיא גמביה שהפסיד בבחירות, הודיע על הארכת כהונתו כדי למנוע ואקום שלטוני. באפריקה חוששים מהתפרצות של מהומות אלימות. תיירים פונו מהמדינה (העולם הערבי)

יחיא ג'אמה (צילום: Amanda Lucidon / White House)

נשיא גמביה יחיא ג'אמה שהפסיד בבחירות בארצו, החליט בצורה יצירתית להמשיך את כהונתו. עם היוודע תוצאות הבחירות התכנסה האסיפה הלאומית של גמביה והעבירה חקיקה המאפשרת לנשיא ג'אמה להישאר בתפקיד למשך שלושה חודשים נוספים. במדינה כעת חוששים מהתפרצות אלימה בעקבות ההחלטה המנוגדת לדעת העם.

מנהיגי ארגון "קהילת מדינות מערב אפריקה" איימו על גמביה בסנקציות או בכוח צבאי אם ג'אמה לא יעביר את השלטון למנהיג האופוזיציה אדאמה בארו שגבר עליו בבחירות לנשיאות.

הנשיא המובס אמר שהוחלט כי יישאר בתפקידו בכדי למנוע את מה שהוא מכנה "ואקום שלטוני" עד לפסיקת בית המשפט באשר לעתירה שהגיש נגד תוצאות הבחירות. מועמד האופוזיציה שניצח בבחירות הודיע שיבחן בקרוב את צעדיו.

בעקבות החשש מתמורות בגמביה, קרוב לאלף תיירים עזבו היום (רביעי) את המדינה מחשש להיקלע למהומות העשויות לפרוץ במקום. כמו כן, הודיעה חברת תעופה בריטית כי בימים הקרובים היא תתגבר משמעותית את טיסותיה מהמדינה בכדי לפנות תיירים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר