גיא זו-ארץ: התפילין נותן לי את החיבור לעצמי

מנחה התוכנית 'הישרדות' חושף בראיון ל'ידיעות אחרונות' על התקרבותו ליהדות בשנים האחרונות. הוא מגדיר את עצמו כחילוני מסורתי, אך מקפיד על הנחת תפילין מידי יום (ציצית)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות ערוץ 20)

גיא זו-ארץ, מנחה תכנית הטלוויזיה 'הישרדות', מספר על ההתקרבות שלו לדת בשנים האחרונות ועל הגעגועים הגדולים לניגונים ששמעו הוא ואחיו בבית סבא וסבתא, אותם געגועים שהובילו אותו בשנים האחרונות להתקרב אל הדת.

"סבא וסבתא שלי היו אנשים דתיים לגמרי", הוא מספר בראיון ל'ידיעות אחרונות'. "בית הכנסת שבו התפללנו היה המקום שסבא שלי הקים. הדת והמסורת, ההבדלה והקידוש - תמיד היו בחיים שלנו, רק שאז הייתי ילד חילוני שמגיע לסבא וסבתא בשישי־שבת ובחגים, והיום אני מנסה להכיר את העולם הזה יותר".

זו ארץ מדגיש "אני עדיין אדם חילוני. אני קורא לעצמי חילוני מסורתי ואבא לשלושה. העוגנים האלה שאני מביא לחיים של המשפחה שלי מאוד מחברים אותנו. אני הולך עם הילדים לבית הכנסת ביום שישי כמו שהלכתי עם סבא שלי, ואחר כך אנחנו עושים קידוש ושרים את כל השירים שגדלתי עליהם".

תפילין הוא כבר מניח שנים. "התפילין נותן לי את החיבור לעצמי, גורם לי להסתכל פנימה ולבחון את עצמי. נורא קל לקום בבוקר ולהשתתף במירוץ הזה של החיים, והנחת התפילין אומרת לי, תעצור רגע, ילד, תסתכל, תגיד תודה על מה שיש לך ותמשיך ביום שלך. זאת רבע שעה שנותנת לך המון".

זו-ארץ מגיש בערוץ 20 מידי שבוע תכנית על פרשת שבוע בה הוא מבצע יחד עם אחיו שירים מהמקורות ומעולם הפיוט. לפני כשנה וחצי הקליטו הוא ואחיו רועי יחד עם הזמר יצחק מאיר אלבום פיוטים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר