חשש בארה"ב

ה-FBI חוקר מי איים על המרכזים היהודיים

27 מרכזים יהודיים בארה"ב הופתעו לקבל שיחת איום בדבר פצצה שהוטמנה בתוך המרכזים. הם פונו מיידית אך לא נמצא דבר ובסוכנות הבילוש האמריקאית חוקרים את האירוע (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

הבולשת הפדרלית בארצות הברית (FBI) הודיעה הלילה (חמישי) על פתיחת חקירה בעניין איומי הסרק על הטמנת פצצה ב-27 מרכזי הקהילה היהודית ב-17 מדינות שונות ברחבי ארה"ב. בינתיים אף ארגון או אדם לא נטל אחריות להתרעות השווא, ולא פורסמה רשימת חשודים באיומים.

מרכזי הארגון היהודי ה-JCC שקיבלו את האיומים בטלפון פונו ממבקרים תוך שיתוף פעולה עם המשטרה המקומית. בתום סריקות במבני הארגון חלק מהמרכזים אישרו לחזור בעקבות שלילת האפשרות לפצצה על ידי חבלנים.

משרד המשפטים האמריקני הודיע כי יחקור את האיומים יחד עם הבולשת בחשד להפרה של זכויות אזרחיות. בהודעה שפרסמה הבולשת נכתב כי "ה-FBI יאסוף את כל העובדות והראיות במקרה, ומתחייב לחקור את התרעות השווא בצורה מעמיקה".

המשטרה המקומית במיאמי ביץ' שבמדינת פלורידה צייצה בחשבון הטוויטר שלה כי במרכז המקומי התקבלה שיחת טלפון בשעה 09:54 (שעון מקומי), והמבנה פונה מאנשים. לאחר שקציני המשטרה ויחידת הכלבנים סרקו את המקום ולא מצאו כל פצצה, המרכז נפתח מחדש למבקרים.

שני מרכזי הקהילה בקונטיקט כתבו בעמוד בפייסבוק על קבלת איומים בטלפון ופונו גם כן. במקרה זה לא נמצאה עדות לפצצות במקום. ב-FBI בודקים אפשרות כי השיחות בוצעו מחייגן אוטומטי ולא על ידי אדם.

ארגון ה-JCC הודיע כי בעקבות האיומים לפני כשבוע וחצי אנשי המרכזים הוכשרו לטפל בתקריות ביטחוניות. דייוויד פוזנר, בכיר בארגון אמר כי "אנחנו גאים בהתנהלות המקצועית של הארגון עם האיומים, אנחנו מודאגים מהאנטישמיות שעומדת מאחורי המעשים האלה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר