הותר לפרסום

"הכנופייה המתוחכמת": 12 חשודים נעצרו

משטרת ישראל עצרה לפני כשבועיים שניים עשר חברי כנופית התפרצויות מתוחכמת שגרמה נזק כספי המוערך במיליוני שקלים לעסקים רבים ממרכז הארץ ועד הצפון. צפו (משטרה)

קובי רוזן | כיכר השבת |
(צילום: דוברות המשטרה)

הותר לפרסום: משטרת ישראל עצרה לפני כשבועיים שניים עשר חברי כנופית התפרצויות מתוחכמת שגרמה נזק כספי המוערך במליוני שקלים לעסקים רבים ממרכז הארץ ועד הצפון.

ראשי הכנופיה, תושבי הדרום, הפעילו מספר אנשי ביצוע תושבי שטחים. הכנופיה נהגה להשתמש בציוד טכנולוגי מתקדם שכלל סורקי תדרים, "סקנרים", ומשבשי תדרים שלהערכת המשטרה שימוש בו סיכן רבות את המטוסים הנוחתים וממריאים בנמל התעופה בן גוריון.

אתמול (רביעי) ביקשה המשטרה להסיר את צו איסור הפרסום בפרשה ולהאריך שוב את מעצרם של החשודים בבית המשפט.

"משטרת ישראל פועלת בכל דרך ואמצעי העומד לרשותה, לרבות שימוש באמצעים מתקדמים ובאמצעות יחידותיה השונות, על מנת לחזק את תחושת ביטחונו של הציבור, ולמצות את הדין עם אלו שבחרו לעסוק בפלילים תוך פגיעה בביטחונו ורכושו של האזרח שומר החוק", כך ציינו במשטרה עם פרסום הפרשייה.

מזה מספר חודשים עוסקת היחידה המרכזית בשיתוף יחידות מיוחדות שונות במשטרה בפעילות אינטנסיבית סמויה כנגד חברי כנופיה שראשיה הנם תושבי הדרום, כנופיה שעסקה באופן תדיר בתחום עבירות הרכוש תוך ביצוע התפרצויות מתוחכמות וגרמה במעשיה לנזק כלכלי רב לעסקים שונים נזק המוערך במליוני שקלים.

עיקר פעילותה של הכנופיה התבצעה במרכז הארץ ובצפונה, תוך שימוש פוחז ובלתי חוקי באמצעים טכנולוגיים מתוחכמים של משבשי תדרים ו"סקנרים" שמטבע הדברים אף סיכנו באופן ממשי, להערכת המשטרה, את הפעילות האווירית בשדה התעופה בן גוריון. לציין, שימוש באמצעים אלו מחייבים את אישור משרד התקשורת ובמקרים מסויימים אף את אישור גורמי הביטחון באירועים ביטחוניים.

מחומרי החקירה שנאספו עלה כי מייד לאחר ביצוע ההתפרצות לבתי העסק, הועברה מרבית הסחורה הגנובה אל תוך שטחי הרשות הפלסטינית תוך שמסבה נזק כלכלי רב לבעל העסק, מחד, ורווח כלכלי לראשי הכנופיה, מאידך. כמו כן, עלה במישור המודיעיני כי אחד מראשי החוליה היווה גורם מנחה להפעלת יתר חברי החוליה שהורכבה כמו "ארגון צבאי" בו חלוקת משימות ואחריות לביצוע המשימה כך שבין חברי הכנופיה ניתן למצוא תצפיתן, נהג מילוט, רכב "פתיחת ציר", נהג למשאית העברת הסחורה ליעדה ועוד.

משימת הטיפול בפרשיה זאת שזכתה לכינוי "עוקץ תעשייתי" הוטלה על היחידה המרכזית במשטרה יחד עם לוחמי משמר הגבול ויחידות מיוחדות נוספות, גררה פעילות אינטנסיבית סביב השעון על מנת לאסוף ראיות כנגדם ובמטרה לבצע את מעצרם בהקדם על מנת למזער את הנזק לו גורמים לבעלי העסקים ולציבור. בתום פעילות מודיעין ואופרטיבית סמויה בחודשים האחרונים, כאמור, בוצע מעצרם של 12 חשודים חברי הכנופיה.

בחיפוש ברשותם של חלקם מהחשודים נתפסו סכומי כסף רב של מליוני שקלים, ציוד טכנולוגי מתקדם הכולל משבשי תדרים "סקנרים", מצלמות אבטחה, רכוש החשוד כגנוב ועוד. לאחר מעצרם הועברו החשודים לחקירת המשטרה ומעצרם הוארך מעת לעת לצורכי החקירה תוך שצו איסור פרסום הוצא לבקשת יחידת התשאול החוקרת לטובת מיצוי מיטבי לחקירה ופעולות חקירתיות סבוכות.

במשטרה מציינים כי חקירת הפרשייה טרם הסתיימה ולא מן הנמנע כי יעצרו מעורבים נוספים. כמו כן, במשטרה בודקים כיצד הגיעו לידיהם של החשודים, בדגש לראשי הכנופיה, ציוד טכנולוגי המצריך אישורי גורמים ביטחוניים ואישורי משרד התקשורת, ציוד ששימוש בו באזור המרכז היווה סיכון ממשי למטוסים בעת המראה ונחיתה.

כאמור, אתמול נעתר בית המשפט לבקשת המשטרה והסיר את מגבלת איסור הפרסום על פרטי הפרשה, ובנוסף האריך את מעצרם של החשודים בשבוע ימים לטובת המשך החקירה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר