חשיפת כיכר השבת

אמה של העצורה החרדית התמוטטה מאירוע מוחי

לאחר שבתה לא שוחררה, אם העצורה החמישית התמוטטה באירוע מוחי ואושפזה בביה"ח. לטענות הבת ניסו לשכנע אותה בוועדת הדת להתגייס לצה"ל גם כחרדית (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
ההפגנות (צילום: פלאש 90)

לאחר דיון ממושך שהתקיים ביום שלישי בבית המשפט הצבאי ביפו בעניינה של העצורה החרדית החמישית והאחרונה שעדיין לא שוחררה, קבע בית המשפט כי הבת תעבור בדיקה בפני וועדת דת מטעם צה״ל, שתבחן את מידת דתיותה ובמידה ותוצאות הבחינה יקבעו כי היא אכן חרדית כפי טענתה, תתקבל הצהרתה ותשתחרר מהכלא הצבאי לאחר שלא חלים עליה חובות השירות לצה״ל.

אמש בשעות אחר הצהריים, התכנסה אותה וועדה, אך בניגוד למוטל עליהם לא בחנו את עניין דתיותה של העצורה, אלא החלו במקום זאת להפעיל עליה לחץ תוך שימוש בטענות שונות על מנת שתסכים להתגייס על אף שיתכן והיא חרדית.

בשיחה שקיימה לאחר מכן עם אמה סיכמה הבת את תוכן השיחה בכך שצה״ל העביר לה מסר אחיד והוא שגם חרדית יכולה להתגייס לצה״ל, וכי הם מסוגלים להתאים עבורה את התנאים על מנת שתוכל להמשיך ולשמור על אורח החיים החרדי גם בתקופת שירותה בצה״ל.

עסקנים ששוחחו עם 'כיכר השבת' הביעו זעזוע ותדהמה מהטענות הללו, וטענו כי אם עד היום התנהל ויכוח אם צה״ל מחפש לחלן את הציבור החרדי, הגיע הזמן לפקוח עיניים ולפעול. זה כבר גיוס בנות, ועל כך לא ניהלו מעולם פשרות, הם אומרים.

בשיחה שהתקיימה בין הבת לאמה, פרצה הבת בבכי ואמרה שכבר אינה מסוגלת לשאת את המעצר המיותר, וכי היא לבד כעת בין כתלי הכלא. לטענתם, אמא של העצורה התמוטטה לאחר שיחת הטלפון ופונתה לבית החולים ברזילי שבאשקלון שם טופלה ואובחנה כמי שעברה אירוע מוחי.

בתוך כך נמשכות ההפגנות בירושלים ובית שמש מדוברות המשטרה (ירושלים) נמסר כי לפני כשעה הסתיימו הפרות הסדר שבוצעו ע"י חרדים באזור כיכר השבת בירושלים.

במהלכן מאות חרדים הפרו את הסדר,ידו אבנים, הציתו פחים וניסו לחסום צירי תנועה באזור כיכר השבת והרחובות הסמוכים. כוח משטרה שהיה ערוך במקום פיזר את מפירי הסדר.

2 חשודים נעצרו בשעת מעשה, בגיר נעצר בעודו מנסה להצית פח וקטין שנעצר בעודו דוחף ומדרדר פח לכביש.
במהלך ההפגנה ארעה תאונת דרכים בין מונית לניידת משטרה בצומת סנהדריה. נהג המונית פונה במצב בינוני ע"י מד"א.

בבית שמש ניסו כמה עשרות חרדים לחסום את רחוב נהר הירדן ופוזרו ע"י המשטרה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר