מעלה אדומים

גפני במכתב זועם: "אם אינכם מעוניינים בנו - אמרו זאת"

יו"ר וועדת הכספים, ח"כ משה גפני פנה במכתב נוקב לראש עיריית מעלה אדומים בני כשריאל ומחה בפניו על יחסו לתלמוד התורה החרדי בעיר והתחושה שהחרדים אינם רצויים (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
כשריאל וגפני (צילום: Miriam Alster/FLASH90)

בזמן שראש עיריית מעלה אדומים בני כשריאל נמצא בעיצומו של קמפיין למען סיפוח העיר, נראה כי בציבור החרדי עולות טענות שבכירי העירייה מפלים אותם לרעה, בכוונה.

במכתב ששיגר יו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני לראש העיר הוא כותב: "פנו אליי מהתלמוד תורה והבית ספר החרדי במעלה אדומים המונה 150 תלמידים, כן ירבו, ומצויים במצוקה פיזית קשה".

גפני טוען כי מנהלי בית הספר פנו למנהל מחלקת חינוך בעיר דוד שרת "ונענו באמירה שיסתלקו ממעלה אדומים וזאת הוראה מגבוה שלא לתת ביסוס לחרדים ושילכו לשכונות שלהם בירושלים".

גפני טוען במכתבו כי בעבר פנה לראש העיר בכדי לסייע לבית ספר הדתי בעיר, וכי ראש העיר הבטיח לסייע, אך דבר לא נעשה בפועל.

גפני כותב לראש העיר: "היהדות החרדית הינה חלק מהאוכלוסייה של מעלה אדומים. ובאם אינכם מעוניינים בנו ואתם מבקשים שנעזוב, נא אמרו זאת באופן מסודר ולא לעשות מעשה זמרי ולבקש שכר כפנחס".

גורם ב'דגל התורה' אומר בשיחה עם "כיכר השבת": "כשבני כשריאל פונה לסיפוח מעלה אדומים הוא צריך לדעת שהוא תלוי בחרדים שתומכים בסיפוח. אבל לא ניתן לזה לעבור כל עוד היהדות החרדית סובלת בעיר".

חזקי זיסמן, דובר העירייה, מסר ל"כיכר השבת" בתגובה כי "האמירה המיוחסת למנהל אגף החינוך, דוד שרת, היא אמירה שקרית ונבזית. מעולם לא נאמרה על ידו.

"לגופו של עניין, ביה"ס נמצא במבנה ישן אשר בשנה שעברה תוקנה בו הצנרת בסכום של 60,000 ש"ח על ידי הרשות המקומית, ובשנה זו הוגשה בקשה למשרד החינוך לשיפוץ וחידוש 4 מבנים ישנים ובניהם ביה"ס תורני רמות.

"על אף שביה"ס הינו מוסד מוכר שאינו רשמי, ועל כן הרשות אינה מקבלת תקציבים עבורו ישירות ממשרד החינוך, אנו מתייחסים אליו כאל ביה"ס מו המניין. כך היה וכך ימשיך להיות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר