"רחובותינו נעשו מעבר וקיצור דרך"

תושבי קריית ויז'ניץ בבני ברק נגד 'וויז': "פריצות נוראה"

עסקני שכונת קריית ויז'ניץ בבני ברק פרסמו הודעה בה הם מבקשים מהתושבים להציע פתרונות כדי למנוע את הפיכת רחובות השכונה לקיצור דרך עבור התושבים מהערים החילוניות הסמוכות (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
רחובות השכונה (צילום: גוגל מפות)

תוכנת ה'וויז' נחשבת לאחת מסמלי ההצלחה של מדינת ישראל כאשר המדובר בחברה עסקית שנמכרה במיליארדי דולרים והפכה למותג עולמי של ממש, באמצעותה מרבית הנהגים קובעים את מסלול מסיעתם אל היעד.

אולם מתברר כי התוכנה עשויה להוות סכנה רוחנית של ממש - כך על פי טענת תושבים רבים המתגוררים בקריית ויז'ניץ בבני ברק.

העובדה שעיר התורה והחסידות בני ברק מהווה עורק מעבר לתושבי הערים החילוניות הסמוכות המבקשים לקצר את דרכם לכביש 4 המוביל לצפון הארץ ולדרומה, מעיקה מזה שנים על פרנסי העיר וידוע הוראתו של מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי שלא לאפשר את פתיחת רחוב הרב לנדא לתנועה זאת מחשש לפגיעה בצביון העיר ואכן אדני הפרחים חוסמים את הכניסה לרחוב חזון איש דרך רחוב הרב לנדא.

כעת מתברר כי תוכנת ה'וויז' מורה לנהגים מהערים הסמוכות "לקצר" את דרכם דרך רחובות וסמטאות בקריית ויז'ניץ מה שגורם לפקקי תנועה ענקיים מידי יום כמו גם לחשש לפגיעה בצביון החסידי של האזור.

תחת הכותרת "ותשועה ברוב יועץ", פרסמו עסקנים בשכונה מנשר בו נכתב: "אחים יקרים הבו עיצה איך לשמור על קדושת שיכון ויז'ניץ שכבר זמן ועידן נעשו רחובות דמשק אליעזר והאדמו"ר מוישווא ורחוב אהבת שלום מעבר וקיצור דרך לרכבים מהעיר החילונית רמת גן לעבר גבעת שמואל וכביש גהה".

"למותר להרחיב על הפריצות הנוראה של היושבים ברכבים והרי ידוע לכולנו מסירות נפשם של רבותינו הקדושים בעל האמרי חיים והישועות משה להקים שכונה על טהרת הקודש שנוכל לשמור על עינינו ועיני צאצאינו לבל ניכשל במראות אסורות ואפילו בשוגג".

העסקנים מוסיפים כי "ידוע ומפורסם אמירתו ובכייתו של בעל ה'אמרי חיים' באסיפת הצניעות בבית המדרש הגדול שאמר: 'אבקש מכם שלא תגרמו לי שאתחרט על הקמת השיכון'. על כן נבקש בדם ליבנו מאחינו היקרים הבו עיצה ורעיונות להחזיר המצב לקדמותו שיהא שכונתינו שמור בקדושה ובטהרה".

בשיחה עם "כיכר השבת" מספרים תושבים נוספים על פקקי תנועה המתרחשים מידי בוקר וערב ברחובות הצרים והקטנים. "חיינו בשכונה שליווה ורגועה וכעת הרחובות הפכו לסואנים ורועשים רק בגלל התוכנה שגורמת לרבים לנסות לקצר מה גם שמתברר שמדובר בטעות שכן זמן הנסיעה רק מתארך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר