"גיבורי התרבות הם חכמי התורה"

ההערצה של ירון לונדון: "הצניעות שבה חי הציבור החרדי"

איש התקשורת ירון לונדון מספר ל'ידיעות רמת-גן' על סיוריו הרבים בבני ברק. לצד הביקורת, הוא מביע ההערצה לצניעות שבה חי הציבור החרדי - מבחירה. ומה קרן האור, בעוני שניכר בכל מקום? (ציצית)

שאול כהנא | כיכר השבת |
ירון לונדון והרחוב הראשי של בני ברק (צילום: משה שי - פלאש 90)

טרנד ההתחזקות וההתקרבות לדת ולמסורת ישראל כמו גם הסקרנות להכיר את אורח החיים החרדי ללא תיווכם העויין של כלי התקשורת בישראל הולך וגובר בשנים האחרונות ורבים שאינם דתיים בוחרים לסייר בחוצות הערים בני ברק בירושלים במטרה להכיר את אורח חייהם של בני הציבור החרדי ולהיזכר בבית אבא.

העיתון 'ידיעות רמת-גן' הקדיש בסוף השבוע את הכתבה המרכזית לסקירת התופעה של הסיורים בבני ברק ושוחח בין היתר עם כתב "כיכר השבת" ישראל כהן ועם מדריכים שדיווחו על עלייה משמעותית בתופעה התרבותית.

בין היתר, הציג איש התקשורת והפובליציסט ירון לונדון, זווית מעיינת משלו על הסיורים. בשיחה עם העיתון הוא מספר: "סבי היה רב ולמד בסלבודקה ואהבתי להיזכר במורשת. יש דבר אחד שאני יודע על המגזר החרדי כבר שנים אבל הוא מדהים אותי בכל פעם מחדש, הצניעות הלא תיאמן שהם חיים בה.

ירון לונדון עם כתב 'כיכר השבת' ישראל כהן בישיבת פוניבז'. צילום: ישראל כהן

"פעם ביקרתי בביתו של הרב שך. העליבות שבה המנהיג הזה כמו גם שאר המנהיגים החרדים חיים בה היא דבר שלא ייאמן. קיום ללא פיתוי חומרי. מרבית המנהיגים הרוחניים של הציבור הזה גוזרים על עצמם חיי איפוק ונזירות. כל כולם מוקדש לשירות הקהילה 24 שעות ביממה עד שהראש צונח על החזה. זה מעורר הערצה".

לונדון הנחשב בדעותיו עוין לציבור החרדי לעתים קרובות מציין כי "למרות כל ההסתייגויות שיש לי מהציבור החרדי, גיבורי התרבות שלהם הם חכמי התורה. בציבור החילוני גיבורי התרבות הם כוכבנים ודוגמניות.

"זה לא שלציבור החילוני אין חכמי תורה משלו. האוניברסיטאות מלאות אנשים חכמים אבל הם לא גיבורי תרבות. כתב רכילות של המגזר החרדי כותב על איפה ביקר האדמו"ר ומה הוא עשה. אצלנו החילונים זה לא כך".

נחמיה שטרסלר, מנחם הורביץ וכתב 'כיכר השבת' ישראל כהן. צילום: ישראל כהן

לונדון כואב את העוני שניכר בכל מקום ומציין כי הדבר מכעיס אותו שכן אנשים, לדבריו, מכניסים עצמם לחיים של מצוקה. מצד שני הוא רואה בכך גם קרן אור ומציין כי "ניתן גם לראות בכך קרן אור שכן זו תמונת ראי מעוררת ההערכה לקפיטליזם החרדי שבולע הכל".

גם איש התקשורת הדתי מנחם הורביץ מנתח את התופעה ומציין כי עד לפני מספר שנים חילונים חששו להיכנס למרכז בני ברק. "הם לא ידעו מה תהיה התגובה לגבר בלי כיפה. כיום דברים השתנו. החילונים מבינים שבני ברק היא עוד עיר במדינת ישראל שמקבלת בסבר פנים יפות את אורחיה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר