המצור בירושלים

ועדת הכספים צפויה לאשר: 15 מיליון שקלים - להקלה על הפקקים

ועדת הכספים בירושלים תדון הערב בהצעות שהועלו - מרביתן ב"כיכר השבת" - בכדי לנסות ולצמצם את הסבל, לאלפי נהגים בכביש רמות. העלות המוערכת: 15 מיליון שקלים (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
המצור בירושלים (צילום: אבי דנינו)

המצור בירושלים • פקקים בכביש רמות: ועדת הכספים העירונית תדון הערב (ראשון) בהצעות שהועלו בכדי לנסות ולצמצם את הסבל, מדי בוקר, של תושבי שכונת רמות ואלפי נהגים המגיעים לירושלים דרך כביש 443, ונתקעים בפקקי הענק בכבישים המובילים למרכז העיר, כפי שסוקר בהרחבה ב"כיכר השבת", וצפויה לאשר את ההצעות בעלות כוללת של כ-15 מיליון שקלים.

את הנושא מעלה סגן ראש העיר עופר ברקוביץ, בכדי לנסות ולמצוא פתרון שיקל על האלפים, כאשר מרבית ההצעות שידונו, הועלו ב"כיכר השבת", בין היתר בטור מיוחד של העיתונאי אבי מימרן, תושב רמות.

בין היתר מוצע להסדיר בצורה טובה יותר את הכניסה להר חוצבים אשר מייצרת את עיקר הפקק בבוקר, באמצעות הזרמה של התנועה בכדי למנוע את הפקק למי שרוצה להמשיך למרכז העיר זאת על ידי ביטול הכיכר בכניסה להר והסדרת הצומת.

כיום, ישנם אוטובוסים ורכבים נוספים אשר עושים את מלוא הסיבוב בכיכר לכיוון הקניונית ותוקעים את התנועה, הדבר הזה לא יתאפשר עוד ובכך הזרימה פנימה תשתפר משמעותית.

כמו כן מוצע , להוסיף נתיב נוסף לפנייה שמאלה להר חוצבים, לבאים מכיוון רמות, בכדי להקל על העומס שנוצר על הכניסה אשר משפיע על כלל הנוסעים בכביש ולהגביר את הזרימה, כך שבצמוד לביטול הכיכר הדבר יגביר משמעותית את הזרימה וימנע את הפקקים.

עוד מוצע, כי כביש "שלמה מומו" אשר נסלל כבר בימים אלו יקבל תוספת תקציבית של 6.5 מיליון שקל. הכביש יוסיף כניסה שלישית להר חוצבים וגם זה יקל משמעותית על הפקקים.

בסך הכל מדובר על השקעה של קרוב ל-15 מיליון שקלים לטובת הפתרונות להקלה על העומס הרב בכביש.

עופר ברקוביץ אומר ל"כיכר השבת" כי "מצוקת הפקקים של תושבי רמות וצפון העיר היא קשה ובלתי נסבלת, לכן אני שמח על הפתרונות החלקיים שאנחנו מאשרים להם תקציב היום. הפתרונות הללו יקלו משמעותית על המצוקה ויאפשרו תנועה מהירה יותר להר חוצבים שתקטין את הפקקים בשדרות גולדה מאיר.

"לצד זאת אנחנו מקדמים את שני הפתרונות האסטרטגיים, הקמת כביש 22 בין כביש 9 להר חוצבים, והוספת קו הרכבת הקלה לתושבי צפון העיר. אמשיך לפעול למען כלל תושבי העיר".

קרא עוד:

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר