הלהיט של שוק הרכב הישראלי: מכוניות היברידיות נטענות

בזכות שיטת 'המיסוי הירוק' שמוזיל את מחירן ושהוחלט להמשיך את החלתה גם בשנת 2017, יותר ויותר דגמים חדישים של רכבים נטענים מיובאים לכבישי ישראל (תחבורה)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
מרצדס היברידי. אילוסטרציה (צילום: יח"צ, מתוך ynet)

הלהיט הסודי של שוק הרכב הישראלי בשנה שעברה היו המכוניות ההיברידיות-נטענות - 'פלאג-אין' בכינוין העממי. בתום שנת 2016 מתברר, כי בשיווק מפה לאוזן וכמעט ללא פרסום נמכרו בישראל כמה עשרות מכוניות מסוג זה.

מדובר בעשרות רכבים מדגם T8 של וולבו XC-90 עם הנעת פלאג-אין ומדגמים שונים של ב.מ.וו מייבוא סדיר, חוץ מעשרות רבות של מכוניות כאלה שהגיעו ארצה ביבוא אישי, כולל 'פורשה', יותר מ-35 רכבי I8 של ב.מ.וו ועוד עשרות מכוניות מרצדס מדגמי S, GLE.

כל ה"חגיגה" הזו היא בשל הטבת מס נדיבה ביותר שמקבלות מכוניות כאלה במסגרת "המיסוי הירוק" העדכני שמטרתו היא צמצום פליטת האוויר המזהמת של רכבים מדגמים זולים. לחלק מהיבואנים לא היה ברור אם הטבת המס תמשיך ב-2017, ואכן מאחר והיא לא בוטלה, גם הם מתכוונים להצטרף ליבור הרווחי הזה.

צ'מפיון מוטורס, לדוגמה, תתחיל בחודשים הקרובים לייבא שני דגמים מאחת הסדרות השוות הללו. הראשון הוא גרסת ה-E-TRON של אאודי Q7 הגדול והמפואר, בה "משודך" מנוע טורבו-דיזל V6 בנפח 3 ליטר לסוללת ליתיום גדולה ולמנוע חשמלי חזק. בשל כך, היא מרשימה עם הספק משולב של 373 כ"ס, תאוצה מאפס ל-100 ב-6.2 שניות ועדיין צריכת דלק משוקללת מוצהרת של כ-58 קילומטר לליטר ויכולת לנוע עד כ-50 קילומטר על חשמל בלבד, כאשר הסוללה טעונה במלואה מרשת החשמל. אחרי הטבת המס הוא עשוי להיות זול יותר מה-TDI הבסיסית, אף שזהו רכב יקר בבסיסו.

הדגם השני הוא גולף GTE החדשה. היא משלבת את מנוע הטורבו-בנזין בנפח 1.4 ליטר ביחד עם מנוע חשמלי וסוללה נטענת מרשת החשמל ומייצרת הספק משולב של 204 כ"ס. בשילוב עם תיבה כפולת מצמדים מסוגלת המכונית להאיץ מאפס ל-100 קמ"ש ב-7.6 שניות בלבד ועדיין להרשים עם טווח נסיעה חשמלי של כ-50 קילומטר והחזר צריכה משוקללת של קרוב ל-70 קילומטר לליטר.

מחירה כמעט 35 אלף אירו - לא זול - אך בסיוע הטבת המס היא עשויה להיות זולה משמעותית מדגמים עם הספקים וביצועים מקבילים בארץ.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר