מה זה "הְיוּגָה" ואיך מכניסים אותה יותר לחיים?

בדנמרק מעריצים כל כך את השלווה והשקט עד שהם החליטו לקרוא להם בשם ולהפוך אותם לתרבות. אז מה המפתח לאושר? "מפנק" זה לא רק שם תואר, אלא אורח חיים (אימון)

הְיוּגָה. כששקט ושלווה הופכים לתרבות (צילום: Ruth Eileen, www.stylemepretty.com)

דנמרק, אנחנו אוהבים אותך. הבאת לנו את הלגו, מאפי דניש מתוקים ועכשיו - את הסוד שלך לאושר: הְיוּגָה (hygge).

אז, מה זה היוגה (קצת מתחרז עם "שוגר" - sugar)? היוגה זה מושג דני שמתייחס למציאת שמחה בכל מצב שהוא. ואם לדייק, מדובר בשילוב של חמימות, נינוחות וחברתיות שגורמים לשביעות רצון, תחושה טובה או רווחה נפשית.

רגע של דנית: איך בדיוק מבטאים את המילה הזו?

במילים אחרות, להרגיש עטופים בסוודר מחמם עם ספר טוב וכוס קפה חם מול אח בוערת - גם אם אנחנו במקום אחר לגמרי.

בעקבות מזג האוויר בארצם (כמו במדינות סקנדינביות שכנות) שכולל הרבה חורף כבד ברוב ימות השנה, הדנים הפכו את את ההיוגה לתרבות שלמה של יצירת אווירה ללא מתח, בדרך כלל בחברת בני משפחה וחברים, עם תוספות מהנות קטנות כמו משקה חם ליד האח, ארוחה ביתית לאור נרות, כריות מפנקות שמפוזרות בבית, נרות ריחניים שמשרים רוגע, לבוש חם ונעים, כמו גרבי צמר, נעלי בית פרוותיות או סוודר רך ועוד.

איך מתרגלים את זה? לא, אין צורך בסופת שלגים בחוץ כדי לחוש בהיוגה, והרעיון הבסיסי זה אורח חיים פשוט של הסתפקות במועט, רוגע, שלווה והנאה מדברים יומיומיים.

נחמימות?

אין משמעות מקבילה להיוגה באנגלית, והמילה הכי קרובה זה Coziness שפירושה נחמדות, נעימות. גם בעברית לא נמצאה עדיין מילה קולעת, אך לפי ויקיפדיה, הבלשן רוביק רוזנטל כבר הציע תחדיש - מילה חדשה: נַחְמימות, שמשלבת נחמדות וחמימות ומזכירה את המילה נחמה, מה שדי מתאים לקונספט של היוגה - למצוא נחמה ואושר בדברים הקטנים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר