המכתב נחשף

דני דנקנר מתחנן לחנינה: "טבוע בי אות קין"

יו"ר בנק הפועלים לשעבר, שמרצה את עונשו בבית הסוהר לאחר הרשעתו בשתי פרשיות - באחת מהן בגין הפעלת הלוביסט החרדי מאיר רבין - מבקש על נפשו מהנשיא (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
בבית המשפט, מאחורי מאיר רבין (צילום: Yotam Ronen/POOL/Flash90)

דני דנקנר, היו"ר לשעבר של בנק הפועלים ואסיר בהווה, הגיש לפני כחצי שנה בקשת חנינה לנשיא, שתוכנה נחשף היום: "עבור כל אדם נורמטיבי, עצם ההרשעה בפלילים מהווה השפלה, בושה וייסורים קשים. הדברים קשים אף יותר למי שהגיע ממשפחה מכובדת ושכיהן לאורך שנים רבות בתפקידי מפתח בצמרת המשק הישראלי", הוא כתב.

דנקנר כזכור הורשע בגין שכירת שירותיו של הלוביסט החרדי מאיר רבין - שהורשע גם הוא בפרשה - במטרה לקדם את ענייניה של חברת תעשיות מלח שהייתה בבעלות משפחתו.

כבר שנתיים שדנקנר מרצה מאסר בכלא מעשיהו, בשל הרשעתו במשפט פרשת 'הולילנד', וזוהי תקופת מאסר שנייה שלו לאחר שכבר סיים לרצות עונש מאסר של 8 חודשים בגין פרשה קודמת מתקופת כהונתו כיו"ר בנק הפועלים, בה הורשע בעבירה של הפרת אמונים בתאגיד בנסיבות של ניגוד עניינים.

דנקנר מגלה בבקשת החנינה שלו, במהלך ריצוי עונשו הקודם - אותו ריצה במלואו - הוא סבל מאירוע מוחי שהביא להידרדרות במצבו הרפואי. "הפרשה בגינה הורשע פגעה, מטבע הדברים, ביכולותיו הכלכליות של דנקנר, עד שהוא ירד מנכסיו ונותר ללא מקור פרנסה וחסר כל, עוד בטרם החל לרצות את עונש המאסר בפועל", נכתב בבקשה.

עוד נטען בבקשה כי "כתם ההרשעה של דנקנר והישיבה בבית הסוהר, תוך ניתוק מהמשפחה, פגעה בדנקנר, בבת זוגו ובששת ילדיו הקטינים והסבה להם נזקים נפשיים".

"כתם ההרשעה של דנקנר והישיבה בבית הסוהר, תוך ניתוק מהמשפחה, פגעה בדנקנר, באשתו ובששת ילדיו הקטינים והסבה להם נזקים נפשיים", נכתב עוד בבקשת החנינה שהוגשה כאמור לראובן ריבלין, נשיא המדינה.

לדבריו, "במהלך תקופה זו הוא נאלץ לראות כיצד שמו הטוב והמוניטין שצבר לעצמו לאורך השנים מתנפצים לרסיסים, עד כי לא נותר בהם דבר, ובמקומם טבוע בו היום 'אות קין' המציג אותו כמי שעבר עבירה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר