ההסכם התפוצץ

תושבי עמונה נגד בנט ונתניהו: "אנו נבגדים ומרומים"

במכתב ששגרו תושבי עמונה לראש הממשלה ולשר בנט כתבו כי עדיין לא החלו פעולות להכשרת החלקות. אנו חשים שהולכתם אותנו שולל אנו מרגישים מרומים שלא לומר נבגדים (חדשות, בארץ)

נתניהו ובנט, ארכיון (צילום: Shlomi COhen/FLASH90)

תושבי עמונה מפוצצים את ההסכם שנחתם עימם: במכתב ששיגרו היום (ראשון) תושבי עמונה לראש הממשלה בנימין נתניהו וליושב ראש הבית היהודי נפתלי בנט, הם מוחים על כך שלטענתם הממשלה לא עמדה בהסכם שחתמה עמם, ולא החלה בהכשרת הקרקע שבה אמורים התושבים להתגורר.

במכתבם מציינים התושבים כי יחדשו במלוא העצומה את המאבק נגד הפינוי שצפוי להתקיים עד השמונה בפברואר. "הפתרון היחיד למניעת הרס עמונה, הוא חקיקת חוק ההסדרה במלואו, כולל הסעיף שמחיל את החוק רטרואקטיבית". נאמר במכתב.

ראשי היישוב כתבו עוד: ''ביום 18 בדצמבר נחתם בין תושבי עמונה לדרג המדיני של מדינת ישראל הסכם ליישום מתווה אשר גובש על ידכם בלשכת ראש הממשלה במשך שעות ארוכות בלילה שקדם לחתימת ההסכם. בהסכם הוחלט להקים 42 בתים ועוד עשרה מבני ציבור על חלקות 38, 54, 28, 29, 30 בגוש 21 בהר עמונה - 'העבודות יחלו לאלתר' נכתב, ועברו שלושים וארבעה ימים מאז נחתם ההסכם ונותרו כשבועיים למימוש פסק הדין לפינוי הישוב. כלום לא קרה - אין טרקטור אחד, פועל אחד, מודד אחד, שעלה על הקרקע להכשיר את השטח כפי שהוצע על ידכם וסוכם בינינו''.

"אנו, תושבי עמונה חשים היום שהולכתם אותנו שולל יחד עם הציבור כולו, בדגש על ציבור מצביעי הימין והמחנה הלאומי. ללא כחל וסרק נאמר לכם – אנו מרגישים מרומים שלא לומר נבגדים ורואים בכם אישית אחראים למצב הזה שנוצר – לפארסה הזו''.

במכתב תוקפים אנשי עמונה ישירות את ראש הממשלה ואת שר החינוך בנט וכותבים: ''כיצד זה ייתכן שיותר מחודש אחרי שהתחייבתם שהעבודות יחלו לאלתר דבר לא קרה?! כיצד זה ייתכן ששבועיים לפני מחיקת ישוב שלם בן עשרים שנה מעל פני האדמה ומבחינתכם, 'אחריכם המבול' ועולם כמנהגו נוהג?!, לא נותר לנו אלא לחדש את המאבק הציבורי במלוא עצמתו ולקרוא לאלפי תומכינו להגיע בהקדם לעמונה, לעמוד לצידנו ולעשות הכל כדי למנוע את הפינוי הצפוי. כל התחייבות אחרת שנתנה על ידינו לכם או לכל גורם אחר, ניתנה במצב שלא העלינו על דעתנו שלא תעמדו במחויבותכם לקיום ההסכם. הציבור כולו ואנחנו אתו לא ייתן שיונו אותו כפי שהונו אותו בכפר מימון ובגוש קטיף. כולנו נהיה בעמונה שהזעקה תשמע מסוף העולם ועד סופו: ישוב יהודי לא מוחקים, משפחה יהודית לא מפנים!''.

המתיישבים מבהירים חד משמעית לראש הממשלה ולבנט כי לא יגיעו לעוד מתווה: ''לא נסכים לשום מתווה נוסף. לא נלך שבי אחר שום הצעה או רעיון. דבר אחד יכול בעת הזו למנוע את תוצאותיו של העימות שאתם בלבד והדרג המדיני אחראים לו - חקיקת חוק ההסדרה כולל סעיף עמונה''.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר