10 טעויות נפוצות בשפת גוף שעלולות להרוס לך ראיון עבודה

אי נוחות, לחיצת יד רפויה מידי או עווית בפנים - אלו ועוד עלולים לגרום גם למועמד המתאים והמוכשר ביותר להשאיר רושם רע ולאבד את התפקיד • 10 כללי עשה ולא תעשה למניעת אסון בראיון עבודה (אל תפספסו)

תשתדל לא להראות כך... (שאטרסטוק)

שיננת את הנאום שלך עשרות פעמים, אתה יודע להגיד בדיוק מה החולשות ומה החוזקות שלך, ואיפה אתה רואה את עצמך בעוד חמש שנים. אבל האם בדקת את שפת הגוף שלך? העניין ה'שולי' הזה, עלול לעלות לך בסופו של דבר בהצעת העבודה.

על פי הסקר שנערך על ידי האתר לחיפוש עבודה CareerBuilder, בו נבדקו יותר מ -2,600 מגייסי עובדים, נמצא כי מחצית מהמראיינים מחליטים במהלך חמש הדקות הראשונות של הראיון, אם האדם היושב מולם מתאים לתפקיד. לעתים קרובות, שפת הגוף של המרואיין משפיעה על גיבוש הדעה של המראיין, ומכריעה את הכף לכאן או לכאן.

אי נוחות, לחיצת יד רפויה מדי או עווית בפנים שחוזרת על עצמה, עלולות לגרום גם למועמד המתאים והמוכשר ביותר להשאיר רושם רע ולאבד את התפקיד. הוסיפו לשגיאות הללו טעויות אחרות כמו לבוש בלתי הולם, דיבור עז מדי או התנהגות יהירה ויש לך מתכון לאסון.

לחץ ועצבנות, הם הגורמים לרוב הטעויות שאנשים עושים בראיון פנים מול פנים. אם אתה חושש מהפגישה עם המראיין, התוצאה עלולה להיות זיעה בכפות הידיים, מבט לא ממוקד, התעסקות אובססיבית עם עט או חפץ אחר, וכל מה שעלול לחבל בסיכויים שלך לקבל את התפקיד. כדי להימנע מאותן טעויות אתה צריך להתכונן.

"הפתרון הטוב ביותר כדי למזער חרדה של טרום ראיון הוא הכנה רצינית", אומר רוזמרי הופנר, מנהל משאבי אנוש ב-CareerBuilder. "אם אתה לא קורא על החברה בה אתה רוצה לעבוד ואם אתה לא לומד על התפקיד כל מה שאתה יכול, ביסודיות, אתה עלול להגביר את החשש שלך לקראת הראיון ולאבד את ההזדמנות".

לא בטוח מה משדרת שפת הגוף שלך? תבדוק אם אינך נוהג לעשות את מה שברשימת 10 הטעויות החמורות ביותר של שפת הגוף שעלולה להיות לך בראיון.

1. לחיצת יד מלחיצה

חוקרים מצאו כי לחיצת יד איתנה עושה רושם ראשוני טוב, אבל גם בזה, תרגיע, לא צריך להגזים. לחיצת יד חזקה מדי היתה הגורם לפסילת מועמד בקרב 9 אחוז מהמראיינים על פי הסקר של CareerBuilder. כאשר אתה לוחץ ידיים עם המראיין שלך בפעם הראשונה, האחיזה שלך צריכה להיות תקיפה, אבל לא אלימה ומסתערת. מלבד האפשרות שתגרום לו כאב רציני, לחיצת יד מפוקקת עצמות עלולה לגרום למראיין שלך לחשוב שאתה אגרסיבי מדי, או סתם נודניק שקשה לעבוד איתו.

אל תלחיץ. לחיצת יד איתנה ובוטחת (צילום: שאטרסטוק)

2. שימוש בתנועות ידיים מוגזמות

חוסר תנועתיות מוחלט משדר קיפאון ולחץ, אבל עם זאת 13 אחוז מהמגייסים אמרו ששימוש בתנועות ידיים מוגזמות תוך כדי דיבור היה הגורם לפסילת מועמד זה או אחר. בעוד שדיבור המלווה בתנועות ידיים במינון מאוזן משדרות אנרגיה וסימפטיות, הפרזה בתנועות ידיים מוגזמות עלולה להרתיע ולגרום לך להיראות חסר שליטה. המפתח בראיון, הוא האיזון הנכון בין קיפאון לבין מתן תחושה של חומר נפץ שהתפוצץ.

תרגיע עם התנועות... (צילום: שאטרסטוק)

3. לחיצת יד רפויה

לחיצת יד של דג מת היא אפילו גרועה יותר מאשר חזקה מדי, על פי הסקר של CareerBuilder. כמעט רבע ממנהלי משאבי האנוש הזכירו לחיצת יד רפויה כטעות רצינית בשפת גוף. אנשים רבים מוצאים את חוסר הרצון לתת לחיצת יד איתנה, כסימן לחוסר מחויבות או נחישות - שתי התכונות שמראיין היה רוצה לראות בעובד חדש ולהוט.

זה לא נראה טוב... לחיצת יד רפויה (צילום: שאטרסטוק)

4. נגיעה בפנים

28 אחוז ממגייסי העובדים אמרו, שמשחק עם השיער או הזקן שלך, או נגיעה בפנים, הם שני כללי 'לא תעשה' מובהקים לראיון. "הראשון גורם לך להיראות ילדותי ולחוץ", כך לדברי פטי ווד, מומחה לשפת גוף. השני משדר משהו אפילו יותר גרוע. "נגיעה בפנים, במיוחד באף, מתפרשת כניסיון הטעיה והונאה," אומר ווד.

ילדותי משהו... (צילום: שאטרסטוק)

5. ישיבה מרושלת על הכיסא

ישיבה מרושלת ונינוחה מידי על הכיסא אינה משדרת ביטחון, היא גורמת לך להיראות במקרה הטוב לא מקצועי וחושש, ובמקרה הגרוע מזלזל. ישיבה זקופה בכתפיים ישרות לא גורמת לך רק להיראות בטוח, אלא גם מראה שאתה מכבד המראיין שלך ואת המצב שבו אתה נמצא.

6. שילוב ידיים

שילוב ידיים לפני החזה שלך גורם לך להיראות מתגונן ועוין, כך שלא פלא ש-32 אחוז ממנהלי משאבי האנוש אמרו שהם לא אהבו לראות זאת אצל מרואיינים. "אתה אמור להופיע פתוח וידידותי, כלומר: הידיים צריכות להיות מונחות באופן משוחרר ומוכנות לנוע בחופשיות," אמר קארן פרידמן מומחה לשפת גוף.

תשחרר... (צילום: שאטרסטוק)

7. התעסקות עם חפצים על השולחן

34 אחוז מהמראיינים נקבו בהתעסקות עם עטים או ניירות על השולחן כדוגמה עיקרית לשפת גוף בעייתית בראיון. לחיצה אובססיבית על עט או פעולה דומה יכולה להתפרש כמו סימן לחרדה. אז אם יש לכם דחף היסטרי להתעסק עם משהו, שמרו בכוח על הידיים לצידכם.

8. תן חיוך, זה רק לטובה

פנים קפואות לא יעשו לך טוב בראיון. 39 אחוז ממשתתפי הסקר אמרו, כי אחת הטעויות הגדולות ביותר שמרואיין יכול לעשות היא לא לחייך. אחרי הכל, מי רוצה לעבוד עם אדם ממורמר? חיוך, לא רק יכול לגרום לך להיראות חם וידידותי, הוא גם יכול באמת להפוך אותך לכזה. מחקר שנערך על ידי חוקרים באוניברסיטת קרדיף גילה כי אנשים שקיבלו טיפולי בוטוקס שמנעו מהם להזעיף פנים, היו עצבניים פחות ממה שהיו לפני הטיפול. כלומר, תנועות הפנים שלך יכולות להשפיע באופן ישיר על מצב הרוח שלך, מה שבהחלט יועיל לראיון.

תן חיוך בן אדם... (צילום: שאטרסטוק)

9. תזוזתיות

מראיינים לא ראו בעין יפה מועמדים שהתקשו לשבת בשקט וברוגע. 32 אחוז מהם אמרו כי פסלו מועמדים בעקבות תזוזתיות יתר וישיבה בלתי רגועה על הכיסא, המשדרת חוסר ביטחון ועצבנות. למרבה הצער, הסיטואציה של ראיון עבודה עלולה להיות מלחיצה, ואתה עלול להיראות עצבני אף מבלי להיות מודע לכך. נסה לבצע לפני הראיון סימולציה של ראיון מדומה עם חבר, שיידע אותך אם אתה נגרר למחוות ותנועות המעידות על עצבנות.

10. שמירה על קשר עין

טעות שפת הגוף שצוינה על ידי רוב המראיינים ושלדבריהם היתה השנואה ביותר עליהם, היא אי יצירת קשר עין. "אם יש לך הרגל של השפלת מבט תוך כדי האזנה, זה מראה על חוסר עניין ועל טווח קשב קצר," אמר ג'פרי אורי ,יועץ קריירה. בזמן שאתה מנסה להימנע מלהיכנס לתחרות מצמררת של 'מי ימצמץ ראשון' עם המראיין שלך, שמירה על קשר עין בזמן שאתה מקשיב או מדבר איתו מעידה על כך שאתה מעורב ומגלה עניין בשיחה.

להיישיר מבט (צילום: שאטרסטוק)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר