"אם התקנות לא יעברו"

האיום של ח"כ מרגי: "אפרוש מעיסוק באפליית הבנות"

ח"כ יעקב מרגי ממשיך בקו התקיף נגד אפליית הבנות הספרדיות ומאיים, בשיחה עם "כיכר השבת", לפרוש מעיסוק בנושא האפליה במידה והתקנות שהציע - לא יתקבלו (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
ח"כ יעקב מרגי (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

ח"כ יעקב מרגי, יו"ר ועדת החינוך של הכנסת, ממשיך את הקו התקיף שלו נגד אפליית הבנות הספרדיות בסמינרים ומאיים לפרוש מהעיסוק בנושא במידה והתקנות אותן הוא מציע בכדי למגר את התופעה - לא תתקבלנה.

בשיחה עם "כיכר השבת" אומר ח"כ מרגי כי הוא הגיש את הצעת החוק לרישום אזורי אך לא הוא זה שאחראי להעביר את החוק בפועל.

מרגי פועל בימים אלו להעביר תקנות, שלדבריו, ימנעו את אפליית הבנות הספרדיות, וגם על תקנות אלו יש מחלוקת בתוך הקואליציה והערכה היא כי יהדות התורה תתנגד לתקנות מרגי.

בשיחה עם "כיכר השבת", מרגי לא חושש ומצהיר: "אם התקנות שאני עובד עליהם לא יעברו אני מחזיר את המנדט שלי ופורש מהעיסוק באפליית הבנות".

כזכור, בשנה שעברה מינה יו"ר ש"ס אריה דרעי את מרגי להיות האחראי מטעם המפלגה על נושא אפליית הבנות הספרדיות.

מוקדם יותר אמר ח"כ מרגי במהלך דיון שעסק בנושא בוועדת החינוך כי מדינת ישראל מעודדת את אפליית הבנות המזרחיות.

"חבל שלא בוצע האידאל של אזורי רישום כפי שקורה בחינוך הממלכתי", אמר מרגי בדיון. "אלא, שכאן בשל ייחודיות של החינוך החרדי הנושא מורכב ביותר וכנראה כל עוד ו'יהדות התורה' מתנגדת לחוק הוא לא ייושם ולא ישתנה המצב. במקומות עבודה שבהם מתקיימת אפליה כלפי עובדים המדינה יודעת לבחון זאת על ידי שבוחנים את מקום עבודה האם הוא פועל בשוויוניות".

לדבריו: "מדינת ישראל מאפשרת למוסדות לקבוע אחוז מסיום של בנות ממוצא ספרדי מוסדות שקובעים באופן שיטתי 20%-25% בנות ספרדיות. מוסד שלא מאפשר בדיקת רמתם של תלמידות שהתקבלו לעומת תלמידות שלא התקבלו והמדינה שותקת המדינה שותפה לאותה אפליה מדינה שגוררת את רגליה בטיפול באותם תלמידות שלא משובצות.

"כמו כן מסתכלות עליהם כבעיה ולא במוסד המפלה היא מדינה מפלה. מדינה שמעודדת את האפליה מדינה שלא טרחה לקבוע סנקציות בחוק כלפי מוסדות מפלים היא מדינה שמעודדת אפליה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר