בשל רעידות

פורד העולמית תפצה בעלי 'פיאסטה' ו'פוקוס'

החברה תפצה 35 אלף בעלי רכבים שרכשו בשנים האחרונות את דגמי הפוקוס והפיאסטה עם הגיר הרובוטי כפול מצמדים שגרמו לרעידות במהלך הנסיעה בעת החלפת הילוך (רכב)

יש לכם פורד פוקוס? קבלו פיצוי (צילום: שאטרסטוק)

יש לכם פורד פוקוס ופיאסטה עם גיר רובוטי כפול מצמדים? מגיע לכם פיצוי מחברת פורד על סך כ-1,400 שקלים. סך הכל זכאים לפיצוי כ-35 אלף בעלי מכוניות פורד רלוונטיות שנמכרו בארץ בין 2012 ל-2016.

49 מיליון שקלים, זהו סך הפיצויים הכולל שתשלם פורד העולמית - באמצעות היבואנית, דלק מוטורס לבעלי הרכבים המדוברים. הסיבה: ברבות מהמכוניות מדגמי פוקוס ופיאסטה של פורד, התגלו רעידות מצמדים ונזילות שמן בתיבות ההילוכים דבר שגרם לטלטול בהעברת ההילוכים, נעילה בהילוך מסוים ולעתים השבתת המכונית מבלי שתוכל להמשיך ולנוע.

על פי הדיווח ב-ynet בהסכם נכללות מכוניות מדגמי הפוקוס דור שלישי עם מנועי 1.6 ו-2.0 ליטר שנמכרו בארץ בין 2012 ל-2015, ובדגמי פיאסטה עם מנוע 1.6 ליטר ששווקו עם גיר זה בין 2013 ל-2016.

פורד ודלק מוטורס לא מודות אמנם במסגרת ההסכם באחריות לתקלות, אבל מלבד הפיצוי הכספי הן יאריכו את האחריות לתיבת ההילוכים שכינויה המסחרי היה "פאוואר-שיפט" ושם הקוד שלה אצל היצרן DPS6, לשבע שנים (תוספת של 5 שנים) או 160 אלף ק"מ, כך שאפילו מכוניות שנמכרו בשנת 2012 יזכו לאחריות לגיר עד לשנת 2019. עוד נקבע, כי לקוחות שנדרשו לשלם עבור תקלות בבגיר באותן מכוניות, יקבלו על כך החזר.

על פי ההסכם רכב של לקוח פרטי שנמכר על ידו לבעלים חדשים: הבעלים המקורי יקבל 1,200 שקל, הבעלים השני רק 200 שקל. רכב שנמכר לחברת ליסינג (מרבית דגמי הפוקוס): חברת הליסינג תקבל 1,200 שקל, משתמש הליסינג רק 200 שקל. הכסף יועבר לבעל החוזה, כלומר לחברה שחכרה את המכוניות עבור העובדים, כאשר הכוונה בהסכם כי החברות יעבירו את הכסף לעובדים שהשתמשו במכוניות. אם נמכרה מאז המכונית כמשומשת, יקבל הרוכש 200 שקל, וחלקה של חברת הליסינג יירד ל-1,000 שקל.

אישור ההסכם צפוי לקחת מספר חודשים, ורק אז תתבצע פנייה אל בעלי ומשתמשי המכוניות. אתר אינטרנט מיוחד יאפשר לבעלי פורד לבדוק אם הם זכאים לפיצוי באמצעות הקלדת מספר הרישוי.

מיבואנית פורד נמסר כי "חברת דלק מוטורס הסכימה להסדר הפשרה שהוגש לאישורו של בית המשפט, מתוך רצון טוב ועל מנת לבוא לקראת קהל לקוחותיה. כמו כן, הארכת תקופת האחריות מעידה על הביטחון המלא שיש לנו באמינות הרכבים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר