ניגוד אינטרסים?

דיווח: מנדלבליט יבקש מנתניהו לוותר על תיק התקשורת

לנוכח החקירה של רה"מ נתניהו בתיק 1000, במשרד המשפטים מעריכים כי מנדלבליט יעדיף לבקש מנתניהו לוותר, לפחות זמנית, על תיק התקשורת בו הוא מחזיק (פוליטי, בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
"לבקש או לא?" (צילום: אמיל סלמן)

במשרד המשפטים גוברת ההערכה כי היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ינסה לסגור עסקה שבמסגרתה ראש הממשלה בנימין נתניהו, המכהן גם כשר התקשורת - יעביר את התיק לשר אחר, וזאת כדי לייתר את תגובת המדינה לבג”ץ שהגיש שלשום ח"כ יצחק (בוז'י) הרצוג נגד המשך החזקת התיק בידי נתניהו, כך דווח ב'ידיעות אחרונות'.

ההערכה היא שבדיונים המשפטיים יעלה גם עניינו של המיליונר ארנון מילצ'ן, ששמו נחשף במהלך החקירה בתיק 1000 כאחד מנותני המתנות העיקריים למשפחת נתניהו. מילצ'ן הוא גם בעל אינטרסים כלכליים בערוץ 10, וכשר התקשורת ייאלץ נתניהו לקבל בחודשים הקרובים החלטות גם בנושא הרגולציה של הערוץ, שיהיו להן השלכות על עסקי מילצ'ן.

באחרונה נחשף שלמרות יחסי הקרבה עם מילצ'ן, לא נערך הסכם ניגוד עניינים בינו ובין נתניהו. הסכם כזה כן נערך עם שאול אלוביץ', חברו של נתניהו והבעלים של עסקים בתחום התקשורת.

ההערכה במשרד המשפטים היא שלאור ההתפתחויות בתיק 1000 עשוי מנדלבליט להודיע שקיימים "קשיים משמעותיים" בהגנה על ראש הממשלה בבג”ץ והוא עשוי לבקש או לרמוז שנתניהו ישעה עצמו מתיק התקשורת או שימנה לעצמו שר ממלא מקום וזאת כדי להקל על ההגנה מול הטענות.

מצד השני, מסבירים מומחים למשפט פלילי שהחלטת נתניהו להכריז על ויתור על תיק התקשורת עלולה לשמש הודאה מצידו שהוא אכן מצוי בניגוד עניינים וליצור את הרושם שהוא פועל בניגוד עניינים כלפי עסקי מילצ'ן וייתכן והוא עשוי להתעקש שלא לוותר על תיק התקשורת.

הבוקר דווח כי על פי בכירים בליכוד בעקבות חקירות ראש הממשלה, סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי תמונה לשרת התקשורת אך לא ניתן לכך אישור רשמי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר