התאונה הקטלנית בצפון

"במגזר הערבי יש בעיה עמוקה של נהיגה פרועה"

ראש הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים מניח הבוקר את ה'פוליטיקלי-קורקט' בצד, ושם את האמת על השולחן: ענין התשתיות הלא מפותחות בישובי המגזר, הוא סתם תירוץ (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
התאונה אתמול בצומת חנניה (צילום: דוברות איחוד הצלה)

בעקבות תאונת הדרכים אתמול בין רכב פרטי לרכב הסעות בכביש 866 בגליל, בה נהרגו ארבעה בני אדם, אומר הבוקר ראש הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, גיורא רום, כי הגורם העיקרי לתאונות הדרכים הללו הוא הנהיגה הפראית במגזר הערבי.

לדבריו בראיון לגל"צ, "מדובר פה על תאונה פראית, לא אחראית ולא רצינית, שמביאה לאחוז הרוגים לא סביר בחברה הערבית. גם אם הייתה שם גדר הפרדה, אולי החיים של אותה אישה מבוגרת היו ניצלים, אך שלושת האחרים היו נהרגים".

הוא הוסיף, כי "הגיע הזמן לגמור עם ענין 'התשתית'. פה אין עניין של תשתית. היחס בין אחוז האוכלוסייה הערבית לכלל החברה הישראלית לכמות התאונות הוא לא סביר. מדובר ב-20 אחוז מהאוכלוסיה וכשליש מההרוגים בתאונות דרכים ב-2016. מתחילת השנה נהרגו בתאונות הדרכים 11 ערבים ו-11 יהודים - 50 הם ערבים".

הרקע למצב קטסטרופלי זה לדעתו של ראש הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, היא ש"בחברה הערבית יש בעיה עמוקה. הנהיגה הפרועה וחסרת המשמעת היא ביטוי לתסכולים שהם לא עניינם של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים. זה נושא שההנהגה הערבית צריכה לעסוק בו, והיא לא עוסקת בו כנדרש".

יצויין, כי במשטרת ישראל עדיין חוקרים את התאונה הקטלנית והנסיבות שגרמו לה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר