שמועות בעולם הערבי

טראמפ חזר מהחלטתו להעברת השגרירות לירושלים?

דיווחים בעיתון "א-שרק אל-אווסט" היוצא בלונדון מצטטים בכירים ברשות הפלסטינית שטוענים כי קיבלו מסרים מכיוונו של טראמפ כי הוא אינו מתכוון להעביר את השגרירות (מדיני)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
שגרירות ארה"ב בתל אביב (צילום: פלאש 90)

ההנהגה הפלסטינית קיבלה מסרים שלפיהם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, חזר בו מכוונתו להעביר את השגרירות האמריקנית מתל אביב לירושלים כך דווח בעיתון "א-שרק אל-אווסט" היוצא לאור בלונדון.

על פי הציטוטים מגורם פלסטיני בכיר התכנית לא נמצאת על הפרק נכון לעכשיו. הבכיר הפלסטיני לא ציין מאיזה מקור הגיע אליו המידע הזה והאם מדובר במידע רשמי, אך טען כי הדבר גרם לשביעות רצון גדולה ברשות הפלסטינית.

בכיר אש"ף אחמד מג'דלאני, שמקורב מאוד ליו"ר הרשות אבו מאזן, הצהיר כי ישנם סימנים ראשונים שמעידים כי טראמפ חזר בו מהצהרתו וכי מדובר בהצהרה שנועדה לצורך קמפיין הבחירות ותו לא.

דובר הבית הלבן שון ספייסר אמר לאחר השבעתו של טראמפ לנשיא ה-45 של ארצות הברית כי הנושא נמצא עדיין בשלבי בדיקה ראשונים. בתדרוך הראשון שלו לכתבים בבית הלבן, נשאל ספייסר על כוונתו של טראמפ להעביר את השגרירות לבירת ישראל, והשיב: "אין עדיין החלטה, אנחנו בשלבים מוקדמים מאוד".

כזכור, טראמפ את הדברים כמה פעמים במהלך קמפיין הבחירות שלו אך גם בישראל לא בטוח האם מעבר כזה אכן יקדם את ענייניה של ישראל כשהדגש מבחינת ישראל אמור להיות על בניה חופשית בירושלים וביו"ש.

במקביל התפרסם הבוקר כי מחלקת המדינה האמריקנית בוחנת מחדש את ההחלטה של אובמה שהתקבלה רגע לפני העברת הנשיאות בארה"ב - להעביר 221 מיליון דולרים לפלסטינים, חרף התנגדות חברי קונגרס רפובליקניים.

בכירים במחלקת המדינה אמרו כי החליטו לעכב את ביצוע ההחלטה עד שייכנס מזכיר מדינה חדש לתפקידו - ויהיה ברור שהעברת הכספים תואמת את סדרי העדיפויות של ממשל טראמפ. כזכור, קרי אישר אף הוא ברגעיו האחרונים במזכירות המדינה את העברת הכספים.

שני המחוקקים שהתנגדו במקור למהלך וגרמו להקפאת ההעברה היו קיי גריינג'ר, נציגת טקסס ויושבת ראש התת-ועדה להקצבות סיוע חוץ ואד רויס, יו"ר ועדת החוץ של בית הנבחרים האמריקני.

גריינג'ר אמרה הלילה (ד'), "עבדנו קשה כדי לוודא שכספי משלם המסים האמריקניים ישמשו את הרשות הפלסטינית לתמיכה באזרחים בלבד, ותחת תנאי פיקוח מחמירים מאוד. החלטת ממשל אובמה לשחרר את הכסף לפני תום התהליך - לא הייתה במקומה".

היא סיפרה גם כי ממשל אובמה הפעיל בשבועות האחרונים לכהונתו לחץ כדי לשחרר את תקציב הסיוע הזה, ולא לחינם העביר את ההחלטה ברגע האחרון - תוך שהוא מקווה שהיא תעבור בשקט.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר