מסירים כפפות

בכירים במערכת אכיפת החוק: 'גורמים בסביבת נתניהו מהלכים עלינו אימים'

המאבק הסמוי בין ראש הממשלה למערכת אכיפת החוק עולה דרגה ועובר לחזית, עם האשמות גלויות של בכירים במערכת נגד אנשי נתניהו - בנוסף להאשמותיו של המפכ"ל אתמול (חדשות, משטרה)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
נתניהו, אמש (צילום: Tomer Neuberg/FLASH90)

גורמים בסביבתו של ראש הממשלה מנסים לפגוע בשמם של ראשי אגף החקירות ומהלכים עליהם אימים - כך האשימו ביממה האחרונה בכירים במערכת אכיפת החוק.

בכך מאשרים הבכירים את חשיפת 'חדשות 10' יום קודם לכן כי קצינים בכירים טוענים, שמופץ מידע כוזב אודות חוקרי של נתניהו, ברשתות החברתיות, ועיתונאים מתודרכים במידע אישי שגוי נגד אנשי אגף החקירות כדי שיחשבו פעמיים לפני שיקבלו החלטה בענין נתניהו.

לדברי הבכירים, חוקרים פרטיים מועסקים במטרה לאסוף מידע מביך על חוקרים בלהב 433 וגורמים בפרקליטות המעורבים בחקירת בנימין נתניהו.

מוקדם יותר יצא כזכור מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך בהתבטאות לא שגרתית מול כלי תקשורת והודה ש"יש הטרדות של קציני משטרה בכירים מתחום החקירות". המפכ"ל סירב להפנות אצבע מאשימה כלפי גורם מסוים, אבל הכוונה הייתה ברורה. "יש הטרדות של קציני משטרה בכירים בתחום החקירות, אינני יודע מי עומד מאחורי זה, שכל אחד ייקח את הפרשנות שלו לאן שירצה", אמר.

בעקבות כך, פנתה סיעת המחנה הציוני ליועמ"ש מנדלבליט בבקשה להורות על חקירה בנושא בשל שיבוש הליכי חקירה ופגיעה בשלטון החוק. "מדובר במהלך שמטרתו להלך אימים ולפגוע בגורמי אכיפת החוק לפעול ללא מורא וללא משוא פנים", אמרה יו"ר הסיעה מרב מיכאלי.

לאחר דברי המפכ"ל, גינו גורמים בסביבת ראש הממשלה את הניסיונות להפעיל לחצים על גורמי החקירה. "ראש הממשלה נתניהו משתף פעולה באופן מלא עם גורמי החקירה והוא מגנה כל ניסיון להפעלת לחצים על גורמי החקירה והאכיפה - מכל צד שהוא", אמרו.

מהמשטרה נמסר בתגובה לדבריהם של הבכירים שצוטטו בערוץ 10: "אין זה ממנהגנו לדון בענייני מודיעין בתקשורת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר