"הוכשל במכוון"

פעיל השמאל הקיצוני ניצח ויפוצה כספית

במשפט שהסתיים אתמול, קבע בית המשפט כי קצין צה"ל הכשיל במכוון את עזרא נאווי כדי לתת לו דו"ח תנועה, ועל כן מדינת ישראל תיאלץ לפצות את פעיל השמאל הקיצוני על ההתנכלות אליו (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
עזרא נאווי עם חבר פלסטיני. ארכיון (צילום: Flash90)

בית משפט השלום בירושלים קבע אתמול (שלישי), כי המדינה תשלם פיצוי בסך 45 אלף שקל לפעיל השמאל הקיצוני עזרא נאווי לאחר שג'יפ צבאי גרם לו במכוון לבצע עבירת תנועה של מעבר על קו לבן בה אכן הואשם לאחר מכן. נאווי ערער על הדו"ח, ובמשפטו טען כי הדו"ח הוא התנכלות על רקע פעילותו הפוליטית.

כזכור, שמו של נאווי עלה לכותרות בעקבות תחקיר שפורסם בתוכנית 'עובדה' בערוץ 2, בו הוא צולם מתגאה בכך שגרם למותם של פלסטינים שביקשו למכור קרקעות בגדה ליהודים, והוא אף תועד פועל להסגרת סוחרי אדמות לרשות הפלסטינית. נאווי נעצר למשך כשבועיים בעקבות התחקיר ושוחרר כבר לפני כשנה, אך טרם קיבל הודעה בדבר החלטה בעניינו בתיק מדובר זה.

לפני כארבע שנים, כאשר נאווי נסע מירושלים לדרום הר חברון כחלק מפעילותו בארגון השמאל תעאיוש לטובת התושבים הפלסטינים באזור. ג'יפ צבאי שארב לו החל לנסוע לפניו לאט בכוונה, ובכל פעם שנאווי ניסה לעקוף אותו - הג'יפ האיץ כדי למנוע ממנו עקיפה זו.

כך - במכוון, קבע בית המשפט - נוצר מצב שבו נאווי עקף את הרכב בקו הפרדה רצוף. אז הורה הג'יפ הצבאי לנאווי לעצור, ומהרכב יצא אברהם בוהדנה, שוטר במשטרה, שנתן לו את הדו"ח.

במשפט, העיד קצין המילואים שהיה בג'יפ הצבאי רס"ן שלום שבח, אך סירב להשיב לשאלה אם היה שותף לניסיון להפללה מכוונת. "איני מעוניין להפליל את עצמי", אמר. השופטת מרים אלקסלסי מבית המשפט השלום בירושלים זיכתה את נאווי וקבעה כי "ברור כשמש שלא מדובר באכיפה אקראית של עבירת תנועה שנצפתה על ידי שוטר תנועה, כי אם מעבר לכך".

"לנהג הג'יפ הצבאי חלק נכבד בביצוע העבירה", היא הוסיפה. "גם אם המאשימה רשאית לאכוף החוק ביתר קפדנות, על מי שהיא 'חפצה ביקרו', ולא יהא הדבר בבחינת אכיפה בררנית, עדיין על החשוד לבצע עבירות מיוזמתו ואין מקום לגרום לו לבצען, בוודאי לא כשהמדובר בעבירות תעבורה".

בעקבות הזיכוי, תבע נאווי את הקצין, השוטר והמדינה באמצעות עו"ד איתי מק. במהלך ההליך הודיעה המחלקה לחקירת שוטרים כי החליטה להעמיד את השניים לדין.

היום כאמור, כפי שפורסם ב'הארץ', אישרה השופטת אפרת אייכנשטיין שמלה מבית המשפט השלום בירושלים, כי המדינה תשלם לנאווי 45 אלף שקל בתמורה לסילוק התביעה, שלו, כחלק מההסכם שהושג בין עו"ד מק למדינה לפיו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר