שר הדתות דוד אזולאי: מיניתי נשים למועצות דתיות

"המשרד בראשותי הוא בין המובילים בתחום השוויון המגדרי", כך אמר שר הדתות אזולאי בדיון בכנסת וסיפר כי לא הייתה מועצה דתית שהרכבנו (כ-20) שלא היה בה ייצוג נשי (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
שר הדתות דוד אזולאי, היום (צילום: דוברות הכנסת – יצחק הררי))

הוועדה לקידום מעמד האישה ולשוויון מגדרי קיימה היום (רביעי) דיון בנושא הניתוח המגדרי של תקציב המשרד לשירותי דת וייצוג נשים במועצות דתיות בהשתתפות השר לשירותי דת דוד אזולאי.

השר אזולאי אמר בפתח הדיון: "המשרד בראשותי הוא בין המובילים בתחום השוויון המגדרי, למרות העובדה שיש תפקידים שרק גברים יכולים למלא כמו דיינים ורבנים. חשוב להזכיר ששוויון מגדרי זקוק לתקציבים מיוחדים. מאז כניסתי לתפקיד לא הייתה מועצה דתית שהרכבנו (כ-20) שלא היה בה ייצוג נשי, כפי שהורה לנו היועץ המשפטי לממשלה".

לדבריו: "יתכן שזה עדיין לא מספיק אבל אנחנו משתדלים. לא בגלל כפייה אלא כי במקורות שלנו יש כבוד והערכה רבה לנשים. בערים חרדיות יש בעיה לשבץ שליש נשים במועצות הדתיות. היועץ אמר – נדון בכל מקום לגופו של עניין. נשות הרבנים והבלניות עברו הדרכה יסודית לזהות אירועים חריגים בתוך המשפחה כגון אלימות".

ח"כ אלעזר שטרן (יש עתיד) חלק על הפילוח בטענה שאי אפשר לומר שמקוואות נשים הם לטובת הנשים בלבד שכן זה עניין זוגי. לדבריו: "אם זה נכון שרבנים יודעים על 80% מהבעיות במשפחה ולא מדווחים זה בעייתי. לא מבין למה נשים לא יכולות להיות משגיחות כשרות, כפי שהתבטא באחרונה הראשון לציון הרב יצחק יוסף".

השר אזולאי ציין שבמהלך כהונתו מונו 4 מועצות ממונות ובכל המקומות נכללו נשים במועצות.

ח"כ שולי מועלם רפאלי (הבית היהודי) אמרה: "לא מספיק שתהיה אישה אחת במועצה דתית. המשרד לשירותי דת צריך להקים ועדה שתדון בעניין הזה. לי קשה שגברים אחראים על מקוואות לנשים. כאן צריך להתחיל התיקון".

בסיום הדיון הציעה ח"כ בן ארי, שניהלה את הישיבה, לשר להיפגש עם נציגי הארגונים השונים שהופיעו בפני הוועדה, והבטיחה כי הוועדה תעקוב אחר הנושאים שעלו בדיון ואם יידרש ייערך דיון נוסף.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר