צפו בנאום המלא

נתניהו על החקירות: "קמפיין חסר תקדים של ציד ורדיפה"

רוה"מ התייחס בהרחבה, לראשונה, לפרשיות שנקשרו בשמו ושנחקר עליהן, במסגרת 'שעת שאלות' בכנסת. "מותר לקבל מתנות" הוא טען, ותקף: "החמאה שעל ראשכם עוד תיהפך לשלולית" (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90. וידאו: ערוץ הכנסת )

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (רביעי) לחקירות המשטרה נגדו ב'תיק 1000' ו'תיק 2000', בהם מעורבים ארנון (נוני) מוזס, ארנון מילצ'ן וג'יימס פאקר: "לא עברתי שום עבירה", הוא טען בביטחון.

לאחר שעה ארוכה בה עמד נתניהו מול חברי הכנסת במסגרת 'שעת שאלות', ויו"ר הכנסת יואל (יולי) אדלשטיין פסל את השאלות הנוגעות לחקירות, פתח ראש הממשלה בהתייחסות ארוכה לחקירות אלו.

"שמעתי שורה של דברים שנאמרו כאן, על מגעים כאלה ואחרים לפירוק הממשלה. אני שומע את הלגלוג וההתרסה. איזו חגיגה של צביעות".

"תמתינו", הציע נתניהו בציניות. "אני אומר - איזה קרנבל של צדקנות. עכשיו, כמובן שבהשיבי לכם אסור לי להתייחס לפרטי החקירה, אז במקום זה אספר לכם סיפור".

בשלב הזה שחזר נתניהו את כל ההליך של הניסיון לחוקק את חוק 'ישראל היום' לקראת סוף שנת 2014, וכיצד התנגד אז בכל כוחו לחוק שהיה אמור לפגוע קשות בחינמון. בדבריו הוא האשים את יו"ר ועדת השרים לחקיקה ושרת המשפטים דאז ח"כ ציפי לבני (המחנה ציוני), שהציגה חוות דעת משפטית מטעם החוק, שהובאה לה על ידי אנשיו של מו"ל 'ידיעות אחרונות' ארנון מוזס.

"יש פה קמפיין חסר תקדים, של צייד ורדיפה, של צביעות והפעלת לחץ", הדגיש ראש הממשלה. "המטרה היא - להחליף שלטון באמצעות לחץ תקשורתי על היועץ המשפטי בכדי שיגיש כתב אישום בכל מחיר. לא היה דבר כזה. התקשורת והפוליטיקאים מנסים, עובדים ב'שיטת מצליח', אולי בסוף הלחץ ישפיע ואחרי שיסיימו את כל הבדיקות יצטרכו לתת משהו בכדי לרצות אותם, כתב אישום על משהו בכדי שמישהו יצטרך לרצות אותם".

ראש הממשלה הרים את קולו וקרא: "אין מי שנלחם נגד 'חוק ישראל היום' יותר ממני, ועשיתי זאת מטעמים של חופש הביטוי, של גיוון, של פלורליזם. למעשה, אני חייב להגיד למנהיגים שיושבים פה ולאלה שלא: אף אחד אחר לא נלחם, אותי חוקרים? אותי מאשימים?! זו בדיחה גרועה!. לפני שחוקרים אותי צריכים לחקור את כל 43 חברי הכנסת שהצביעו בעד החוק וקיבלו עיתונות מלטפת ומפנקת מנוני מוזס ולא מתקפות חוזרות ונשנות מעל דפי העיתון ודפי ynet כפי שאני קיבלתי".

באשר ל'תיק 1000', פרשת המתנות, אמר נתניהו: "מותר על פי החוק לקבל מתנות מחברים. אז מעוותים את החוק. חוק לנתניהו וחוק אחד לכל השאר. והם אומרים: אסור לקבל מתנות, ואם מותר לקבל מחברים אז אלה לא חברים שלך. אני רוצה לןמר: אנחנו,ארנון מילצ'ן ואני, חברים קרובים כבר 20 שנה, גם המשפחות שלנו בחברות קרובה".

נתניהו סיים את נאומו: "לא הייתה פה שום עבירה, לא מחליפים ראש ממשלה בחקירות. יש לי חדשות: אני אמשיך להוביל את מדינת ישראל עוד שנים רבות, כדאי שתתחילו להתרגל לזה".

לאחר נאומו עלה יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג והגיב לדברים. הוא קרא לו לכהן כראש ממשלת מעבר ולהתפטר מתפקידו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר