בארגז המיטה

השוטרים הגיעו לעצור חשוד ומצאו 20 מיליון דולר

במסגרת פרשת שחיתות בהיקף אדיר שנחקרת לאחרונה במסצ'וסטס שבארצות הברית, אותר הסכום הענקי מתחת למזרן של מיטת אחד החשודים, שצפוי למאסר ממושך (בעולם)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הסכום שהוחבא מתחת למזרן (צילום: משרד התובע הכללי של ארה"ב)

חברת טלקום במסצ'וסטס חשודה בניהול תרמית פירמידה בינלאומית ובהלבנת הון, ובמסגרת חקירת פרשה זו פשטו אמש (רביעי) שוטרים על דירה בעיר ווסטבורו ומצאו בה לא פחות מ-20 מיליון דולר במזומן שהוסתרו מתחת למזרן בתוך ארגז המיטה.

בפשיטה זו נעצר באשמת ניסיון להלבנת הון, ברזילאי בשם קלבר רנה ריזיירו רושה (28), לאחר שהיה נתון תחת מעקב משטרתי ונעצר. במידה והוא יורשע צפוי לו עונש של עד 20 שנות מאסר. רושה, על פי החשד, היה חלק ממזימה להעביר מיליוני דולרים מנכסי חברת הטלקום החשאיים לברזיל באמצעות הלבנתם דרך הונג קונג.

מהות החקירה בפרשה סובבת אודות מעורבותה של חברת הטלקום TelexFree שמכרה שירותי VoIP (העברת דיבור על גבי רשתות IP), אך לטענת התביעה לא היו לה לקוחות רבים. רוב הכנסותיה של החברה הגיעו מאנשים שהשקיעו בה מתוך הבטחה שירוויחו כסף מהכנסות הפרסום באינטרנט. את הכסף הם קיבלו לא מהחברה עצמה, אלא מאנשים שהשקיעו אחריהם - 'פירמידה'.

כבר בשנת 2014 הגישה חברת TelexFree בקשה לפשיטת רגל. הרשויות האמריקניות טוענות כעת, שקרוב למיליון איש ברחבי העולם רומו על ידיה בהיקף של 1.8 מיליארד דולר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר