ליברמן יתקפל?

סוף לחגיגה החילונית: סמכויות השבת יוחזרו לשר הפנים

לאחר למעלה מחצי שנה של דרישה מצד הנציגות החרדית, ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי להביא ביום ראשון הקרוב לאישור הממשלה את העברת סמכויות השבת לשר הפנים אריה דרעי (אקטואליה)

יו"ר ש"ס אריה דרעי (צילום: יעקב כהן, פלאש 90)

לאחר למעלה מחצי שנה של דרישות חוזרות ונשנות מצד ראשי המפלגות החרדיות, ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי להביא ביום ראשון הקרוב לישיבת הממשלה את אישור העברת סמכויות השבת לידיו של יו"ר ש"ס השר אריה דרעי, זאת בתוקף תפקידו כשר הפנים.

החלטת נתניהו מגיעה לאחר חודשים ארוכים של דרישות מצד אריה דרעי, יעקב ליצמן ומשה גפני להשיב את הסמכויות לידיו של שר הפנים לאחר שנלקחו ממשרד הפנים בימיו של השר הקודם, סילבן שלום, מחשש לניגוד עניינים.

יצויין, כי גם נשיאת בית המשפט העליון השופטת מרים נאור רמזה השבוע בדיון בבג"ץ שעסק בעתירת בעלי המרכולים בתל אביב המבקשים לאשר את חוק העזר העירוני ולפתוח את חנויותיהם בשבת, כי הסמכויות אינן של הממשלה - אלא של שר הפנים.

כעת, הממשלה תבקש מבג"ץ לשר הפנים ארכה, בכדי שזה יקיים שימועים וידון בחוק העזר העירוני לפני שיקבל החלטה בנושא - החלטה שצפוייה למנוע את יישומו של חוק העזר העירוני בתל אביב.

השאלה שנותרה, היא כיצד ינהג מנהיג 'ישראל ביתנו' אביגדור ליברמן, מי שהתנגד בחודשים האחרונים להעברת הסמכויות לידיו של דרעי. ליברמן ניהל מאבק עיקש נגד דרעי בנושא והודיע שלא יאפשר מצב בו יסגרו את המרכולים בתל אביב. זו גם הסיבה שנתניהו העדיף שלא להעביר את הסמכות לידיו של דרעי בכדי למנוע משבר קואליציוני. בחודש האחרון הסבירו גורמים בש"ס כי "איווט נלחם נגד דרעי ואיים במשבר אמיתי מה שהלחיץ את ראש הממשלה". כעת נותר לעקוב ולראות האם ליברמן יתקפל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר