איש המערות

הסתגר מתחת לאדמה 25 שנה וחפר יצירת מופת

במשך 25 שנה, חי רה פולט, אמן מארה"ב בבדידות, כשהוא חוצב מערות בגבעות הכורכר של ניו מקסיקו, ומפסל אותן ליצירת אמנות עוצרת נשימה • סיפור של אמן שירד למחתרת (אל תפספסו)

חלק מהעבודה של רה פולט (צילום מסך מתוך ערוץ היוטיוב של Eric G )

אם תקלעו לגבעות הכורכר בצפון ניו מקסיקו, הטו את אוזניכם בריכוז, ייתכן שתשמעו מבעד לשריקתה של הרוח קול חלוש הבוקע מן האדמה. יהיה זה קולו של מקוש חציבה הפועם בקצב קבוע במשך 25 השנה האחרונות.

האיש האוחז במקוש הוא רה פולט, אמן אמריקני מניו מקסיקו, שעזב את ביתו לפני 25 שנה, וכשכלי עבודה בידו וכלבו לצידו, התמקם בגבעות החול של ניו מקסיקו במטרה להקים את יצירת המופת עליה חלם כל חייו.

במשך למעלה משני עשורים רה פולט חצב, פיסל ויצר מערכת מערות עוצרת נשימה ביופיה, שקירות חדריה מעוטרים בדוגמאות מרהיבות שהוא תכנן ושייף בעצמו. ללא תואר באומנות, בלי נסיון בארכיטקטורה, הוא גיבש את התשוקה הבוערת בו לכדי יצירת אמנות אחת מופלאה.

"כשאתה עושה משהו שאתה אוהב, ושחלמת עליו כל חייך, אתה רוצה לעשות את זה כל הזמן", אמר רה פורט בראיון ל-CBS שנערך בבית המערות שלו. "זה די מייאש, לפעמים אני מרגיש כמו ארכיאולוג, ואני לא ממליץ לאנשים אחרים לנסות את זה גם".

אך רה פורט מכור לאת שבידו, כמו אלכוהליסט לבקבוק יין. כעת, לאחר שהקדיש את חייו לבנית הפרוייקט העצום הזה, הוא חושף את יצירת המופת אותה הוא מכנה "מקדש במדבר", המורכבת מ-12 מערות מסועפת מעשה יד, בהן יצר חדרים מרהיבים, עמודים ופינות ישיבה המפוסלים בידי אומן בעל יכולות פנומנליות.

את אחת המערות הבנויה למגורים, עם רצפת פרקט ואמבטית פסיפס מרהיבה, הוא משכיר לדיירים בסכום של 12 דולר לשעה. מחיר לא גבוה עבור מערה אותה חפר ועיצב במשך שנתיים.

מטרתו של רה פורט בהשכרת המערות למבקרים אינה הכסף, אלא מטרה עמוקה יותר (תרתי משמע). כל מה שהוא רוצה, זה רגע אחד בו המבקרים יחושו התרוממות רוח, והבנה עמוקה יותר על עצמם ועל החיים.

צפו בצילומים עוצרי הנשימה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר