הובך בכנסת, וירוץ לתפקיד הקנצלר בגרמניה

נשיא הפרלמנט האירופי לשעבר מרטין שולץ שהובך בכנסת לאחר שהאשים את ישראל במצור על עזה, הציג את מועמדותו לתפקיד קנצלר גרמניה (חדשות בעולם)

שולץ בכנסת בשנת 2014 (צילום: דוברות הכנסת )

המפלגה הסוציאל-דמוקרטית בגרמניה בחרה להציג את מרטין שולץ כמועמד המפלגה לתפקיד הקנצלר. הוא יתמודד מול הקנצלרית המכהנת אנגלה מרקל בבחירות שייערכו בחודש ספטמבר הקרוב בגרמניה. הבחירה בשולץ בוצעה לאחר שזיגמר גבריאל החליט שלא להציג את מועמדותו.

הצגת מועמדותו של שולץ היא אמירה של המפלגה כי היא מתכוונת לקחת את ההנהגה בגרמניה, ולא להיות רק שותפה לממשלה.

הנאום בו הובך שולץ ב-2014 (צילום: ערוץ הכנסת)

שולץ זכור לישראלים מנאומו שנישא בפברואר 2014 בכנסת, במהלכו הובך לאחר שחברי כנסת מהבית היהודי הפריעו לנאומו, ודרשו ממנו התנצלות. שולץ כיהן אז בתפקיד נשיא הפרלמנט האירופי ובנאום שנשא בשפה הגרמנית טען כי "פלסטיני זכאי ל-17 ליטר מים ביום לעומת 70 של ישראלי" בנוסף, הוא ואמר כי ישראל מטילה מצור פוגעני על עזה.

חברי הכנסת מהבית היהודי הפסיקו את נאומו, עזבו את מליאת הכנסת בהפגנתיות ואף דרשו התנצלות. שולץ אמר מיד לאחר התקרית: "זה בסדר, יחסית להערות בפרלמנט האירופי זה סביר".

שולץ ונתניהו בשנת 2014 (צילום: דוברות הכנסת)

בשיחה שערך למחרת התקרית עם כלי תקשורת מגרמניה אמר שולץ: "הופתעתי והתמלאתי דאגה נוכח התגובה הקשה, מאחר שנשאתי נאום פרו-ישראלי. בנאומי בכנסת נדרשתי להציג את עמדת הפרלמנט האירופי. כמובן אינני יכול לומר דברים שירצו את כולם. הייתי צריך להציג גם את הדברים מעוררי המחלוקת. האנשים שקטעו את נאומי משתייכים למפלגה של קיצונים, והם עונים בצורה הזו על כל מילה ביקורתית שמפריעה להם".

שולץ בכנסת (צילום: דוברות הכנסת)

לפי סקרים בגרמניה, לשולץ בן ה-61 היה סיכוי סביר יותר לנצח את מרקל מאשר המועמד השני. מרקל מנהיגה את גרמניה מאז שנת 2005 ונחשבת לחזקה ביותר במנהיגי אירופה. אך עם זאת, קיים סיכוי קטן מאד שיגבר על הקנצלרית הנוכחית אנגלה מרקל. שולץ נחשב לסמן שמאלי במפה הפוליטית בגרמניה, עוד יותר ממרקל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר