ראיון ראשון

הנשיא טראמפ: "קבלת הקוד לנשק הגרעיני - רגע מפחיד"

הנשיא דונלד טראמפ התראיין לראשונה כנשיא ארה"ב ברשת הטלוויזיה ABC. הוא דיבר על הסוגיות שניצבות לפניו בתחילת כהונתו כשהוא לא מהסס להצהיר על פעולות מעשיות (בעולם)

טראמפ בראיון (צילום: מתוך yner)

כולם יודעים שדונלד טראמפ מרגיש נפלא תחת אור המצלמות, הלילה (חמישי) הוא עשה את זה לא רק כמגיש תכנית ריאליטי אלא בראיון ראשון כנשיא ארה"ב.

בראיון שהעניק לרשת ABC האמריקנית הוא שוחח על הנושאים המשמעותיים כשהוא חושף גם פן אנושי כשהוא מדבר על הרגע בו קיבל את הקוד לנשק הגרעיני של ארה"ב ומגדיר אותו כ"רגע מפחיד".

טראמפ התייחס גם למלחמת האזרחים בסוריה ואמר "אני בהחלט אקים 'אזורים בטוחים' עבור פליטים בסוריה". אתמול דווח בסוכנות הידיעות רויטרס כי טראמפ צפוי לחתום על צו שיורה לפנטגון לגבש תוכנית להקמת האזורים הבטוחים לפליטים. המהלך, שהנשיא הקודם ברק אובמה התנגד לו, עלול לגרור התערבות גדולה יותר של הצבא האמריקני בשטח סוריה ואף לתקריות אוויריות עם הצבא הרוסי אך נראה כי טראמפ נחוש לקדם אותו. השטח האווירי שמעל האזורים יהיה אסור לטיסת מטוסי קרב, דבר שיצריך נוכחות אווירית של ארה"ב או של בעלות בריתה, וייתכן שאף כוחות קרקעיים, באזור.

"אזורים בטוחים" נועדו לאכלס פליטים עד שיוכלו לחזור למדינתם או לקבל דיור קבע במדינה אחרת - אך לא בארה"ב שתחת טראמפ המתנגד להגירה.

כשטראמפ נשאל על עניין מניעת כניסת מוסלמים לארה"ב, השיב: "יש לנו מספיק בעיות באמריקה. הרבה בעיות. אירופה עשתה טעות ענקית כשנתנה לכל כך הרבה פליטים להיכנס לתחומה, בעיקר לגרמניה, ועכשיו המצב שם קטסטרופלי. אני לא רוצה שזה יקרה פה. מעתה יהיה קשה מאוד להיכנס לארה"ב. עד עכשיו היה מאוד קל".

במהלך הראיון התייחס טראמפ להכרזתו שיבנה חומה בגבול עם מכסיקו, וכי מכסיקו תשלם על הבנייה: "אנחנו נשלם על הבנייה, אך נקבל את הכסף בחזרה ממכסיקו במועד מאוחר יותר".

המכסיקנים זועמים על דבריו של טראמפ בימים האחרונים. נשיא מכסיקו אנריקה פניה נייטו גינה את ההחלטה האמריקנית, והדגיש שוב כי מכסיקו לא תשלם על בניית החומה. כשטראמפ נשאל על הצהרתו של פניה נייטו השיב: "הוא חייב להגיד את זה, אבל אני אומר לך שיהיה תשלום, בצורה כלשהי". כשטראמפ נשאל על לוח הזמנים לבניית החומה, השיב: "נתחיל הכי מוקדם שאפשר. הייתי אומר תוך חודשים, מתכנן להתחיל באופן מיידי".

"זה רחוק מלאחד בינינו, זה מפלג אותנו", אמר נייטו בהודעה בפרסם בחשבון הטוויטר שלו. "מכסיקו לא מאמינה בחומות". אמש דווח כי נייטו שוקל לבטל את נסיעתו לוושינגטון המתוכננת לשבוע הבא, אך הבוקר משרד החוץ המכסיקני מסר כי הפגישה תתקיים כמתוכנן.

גם יו"ר בית הנבחרים, פול ראיין הדמוקרטי, התייחס לסוגיה הסבוכה בראיון שערך הלילה ברשת MSNBC ואמר כי הקונגרס האמריקני יתרום לתשלום על בניית החומה. בתשובה לשאלה מי ישלם על החומה, השיב: "אנחנו הולכים לשלם עליה, יש הרבה דרכים שבהן ניתן לגרום למכסיקו לתרום למהלך הזה"

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר