פרסום ראשון

'מתווה הכותל החרדי' שימנע חילול הקודש

ראשי המפלגות החרדיות גיבשו את "מתווה הכותל החרדי", אותו ידרשו מראש הממשלה נתניהו לקדם כמענה לבג"ץ • "כיכר השבת" חושף לראשונה את פרטי המתווה (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
הכותל המערבי (צילום: Sebi Berens/Flash 90)

פרסום ראשון: לאחר חודשים ארוכים של דחייה, בשבועות הקרובים "מתווה הכותל" מגיע להכרעה, והנציגים החרדים מגבשים את עמדתם הסופית, זאת בזמן שבג"ץ דן במקביל בנושא וגורם לפוליטיקאים להבין כי זמן ההכרעה קרב ובא.

"כיכר השבת" חושף את החלק העיקרי של "מתווה הכותל החרדי", אותו גיבשו המפלגות החרדיות, ש"ס ויהדות התורה, שידרשו מראש הממשלה בנימין נתניהו לאשר אותו בממשלה ובכך להביא לסיום הסאגה.

במשך חודשים ארוכים, הביקורת המרכזית שהופנתה כלפי המתווה שאושר בממשלה לאחר שהנציגים החרדים הצביעו נגדו והעלימו עין מהבעייתיות שבו, היתה על כך שלראשונה - מדינת ישראל תכיר ברפורמים.

מאז אישור המתווה הקודם, גדולי ישראל תקפו נחרצות את המתווה ובעיקר את הסעיף הבולט שקבע כי ניהול הכותל הדרומי יהיה על ידי מועצה בה יהיו חברים גם הרפורמים ודומיהם, מעין גוף מקביל למועצת הרבנות הראשית.

במתווה החדש, דורשים הנציגים החרדים שהכותל הדרומי ינוהל על ידי נציג ממשלתי, ולא על ידי המועצה שרצו להקים בשיתוף הרפורמים.

המתווה החדש יעלה בפגישה שתתקיים בין ראשי המפלגות החרדיות עם הרבנים הראשיים לישראל הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף והגאון רבי דוד לאו. הפגישה תתקיים ביום ראשון וישתתף בה גם השר אורי אריאל וכן ראש מטה מזכיר הממשלה.

כמו כן, המתווה החדש יכלול החלטת ממשלה כי רחבת הכותל המערבי, על כל חלקיה, תנוהל על ידי רב הכותל והמקומות הקדושים.

כמו כן קובע המתווה החדש כי לא תהיה אפשרות לקיים ברחבת הכותל תפילה רפורמית. כך גם נקבע לגבי 'נשות הפרובוקציה', שלא יוכלו לקיים את "תפילותיהן" ברחבת הכותל המערבי או בעזרת הנשים.

באשר ל'חוק הכותל' של ש"ס, ל"כיכר השבת" נודע כי הוא צפוי להתעכב במספר שבועות בכדי לנסות ולהגיע לנוסח שיהיה מוסכם עם היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט.

גורם בכיר ברבנות הראשית, אמר ל"כיכר השבת" כי "הנושא הכי חשוב היה שלא תהיה הכרה ברפורמים. ברגע שהפוליטיקאים החרדים הבינו את הנזק שיש במועצה שהקימו להם, הם נכנסו לנושא וכעת ביטלו את המועצה הזאת, כך לא תהיה הכרה ברפורמים, והדרישה המרכזית שלנו מתקבלת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר