נחבל כשפתח את דלת הרכב – הפניקס תפצה בכ-90 אלף שקל

שנתיים אחרי שהמבוטח תבע את חברת הביטוח, בית משפט השלום בתל-אביב דחה את טענתה כי בדה דברים מליבו. השופטת סיגל דומניץ-סומך האמינה כי המבוטח נפגע בזמן שניסה להיכנס לרכב ולכן מדובר בתאונת דרכים (משפט)

עו"ד יובל חרל"פ | כיכר השבת |
הפגיעה מהדלת מהווה תאונת דרכים כהגדרתה בחוק. אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

לפני כשנתיים הגיש התובע תביעת פיצויים לבית משפט השלום בתל אביב כנגד הפניקס – מבטחת רכבו – בטענה שנפגע בתאונת דרכים.

התובע טען כי באחד מימי מאי 2014 הוא נחבל מדלת הרכב בעת שניסה לפתוח אותה על מנת להיכנס פנימה, וכתוצאה מכך נפגע בברך. בהתחלה הוא סבר שהכאב יחלוף אולם הוא המשיך לסבול ולבסוף הגיע לטיפול בבי"ח תל השומר, אז התברר שהתפתחה דלקת במקום הפגיעה. מאז ועד היום הברך לא חזרה לתפקוד רגיל מה שמקשה עליו לעבוד ולהתנהל כרגיל.

אולם מהצד השני הפניקס הכחישה לחלוטין את עצם קיומה של התאונה. לגרסתה, בין הפגיעה של התובע לבין הרכב לא היה ואין שום קשר, שכן התובע סבל מבעיה בברך עוד קודם לכן, ואם אכן אירעה תאונה – היא לכל היותר גרמה להחמרה זמנית וחולפת, ומשכך היא לא גרמה לו לנזק כזה או אחר.

בעקבות חילוקי הדעות הנרחבים בין הצדדים מינתה השופטת סיגל דומניץ-סומך מומחה מטעמה. בחוות דעתו, חיזק המומחה את גרסת התובע וקבע כי ייתכן מאוד שהפגיעה נגרמה ממכה מדלת רכב. המומחה ציין כי גם אם הברך של התובע הייתה פגועה קודם לכן, אין לשלול את השפעתה של הפגיעה הנוכחית על מצבו. המומחה ציין כי לטעמו התאונה הסבה לתובע 5% נכות, שאמנם לא מונעים ממנו לעבוד אבל עשויים לפגוע בפרנסתו שכן במידה שמצבו יחמיר הוא ככל הנראה יצטרך לעבור ניתוח ואפילו להחליף ברך.

התכוון לנסוע

"לא התרשמתי כי התובע בודה את אירוע התאונה או את נסיבותיה מלבו" כתבה השופטת דומניץ-סומך שהעדיפה את גרסתו על פני גרסתה של חברת הביטוח.

השופטת הסבירה ש"תאונת דרכים" מוגדרת בחוק כמאורע שבו נגרם נזק גוף עקב שימוש ברכב למטרה תחבורתית. השופטת הדגישה כי המונח "שימוש" כולל אף את פעולת הכניסה לרכב.

בנסיבות אלה, כאשר התובע התכוון לנסוע ברכב אך נפגע מהדלת, המקרה מהווה תאונה דרכים כהגדרתה בחוק הפיצויים, ומשכך הפניקס חבה באחריות לנזקיה.

בעניין זה, השופטת קיבלה את חוות דעתו של המומחה והעמידה את הפיצויים לתובע על סך של 89,000 שקלים, בתוספת הוצאות משפט ושכ"ט עו"ד של 13,536 שקלים.

  • שמות ב"כ הצדדים לא צוינו בפסק הדין

עורכי דין תאונות דרכים • לפסק הדין לחץ כאן

הכותב: עו"ד יובל חרל"פ עוסק/ת ב- דיני נזיקין

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

* הכותב/ת לא ייצג/ה בתיק.

** המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר