"פעלו מתוך חמלה"

שלושת חברי "כנופיית הגיטין" הגישו ערעור

שלושת חברי "כנופיית הגיטין", הרב מנדל אפשטיין, בנימין סטימלר ויעקב גולדשטיין, שהואשמו בהוצאת גיטין באלימות ונשלחו לשנות מאסר ממושכות, ערערו על גזר דינם (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הרב מנדל אפשטיין (צילומסך: יוטיוב)

התפתחות בפרשת כנופיית הגיטין: בימים האחרונים הגישו שלושה רבנים ועסקנים שהורשעו בשנת 2015 כי ניהלו "מאפיה" שמטרתה היתה להוציא גיטין בכוח ובאלימות מבעלים שמעגנים את נשותיהם, ערעור בו הם מבקשים לבטל את הרשעתם.

אתמול (רביעי) הופיעו עורכי הדין של הרבנים מנדל אפשטיין, בנימין סטימלר ויעקב גולדשטיין בפני בית משפט לערעורים בפילדלפיה בטענה שהיו שגיאות שיפוטיות במהלך המשפט וגזר הדין וכן שהחוקרים הפרו את זכויותיהם של הרבנים במהלך החקירות.

"מנהיג הכנופייה", כביכול, הרב מנדל אפשטיין בן 70 מליקווד שבניו ג'רזי, ידוע כתלמיד חכם ואיש ספר ונידון ל-10 שנות מאסר בכלא הפדרלי.

גם בנימין סטימלר בן 41 ויעקב גולדשטיין בן 61 מברוקלין שבניו יורק, נדונו למספר שנות מאסר וכעת הם מערערים ומבקשים פתיחה מחדש של הדיון.

השלושה, על פי האישומים, היו קשורים למעשה תקיפה של שימוש במכות, באקדחי הלם וקשירות בשלושה מקרים בהם כפו על הבעלים להעניק גט אותו הוציאו בכוח ובכפייה.

עורך דינו של אפשטיין, פיטר גולדברג, טוען כי השופט לא נתן לרב להסביר את אמונתו הדתית וכן התעלם מראיות מסויימות. "אפשטיין", לדבריו, "פעל מתוך חמלה ורחמים על הנשים שהיו עגונות ומסורבות גט ולא יכלו להינשא שוב".

יצויין כי במהלך משפטו הושמעה הקלטה בה נשמע אפשטיין כשהוא דורש סכום של 60 אלף דולרים ומסביר את תהליך העינוי שיעבור הבעל במטרה להוציא ממנו את הגט.

באחד המקרים השתמשו חברי הכנופייה במסכות, גררו את הבעל למחסן שם קשרו אותו והיכו אותו עד שהעניק את הגט בעל כורחו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר