נשארו בחוץ

סטודנטיות חרדיות הודרו מתערוכה לעיצוב בתל אביב?

סטודנטיות חרדיות לעיצוב שביקשו להיכנס לתערוכה סורבו, אך לטענתן, סטודנטים חילוניים נכנסו אליה ללא עיכוב. מפיקי האירוע ל"כיכר השבת": "הסטודנטים יוצרים עומס על הדוכנים" (חדשות,ארץ)

ישראל שפירא | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90, למצולמות אין קשר לכתבה)

תערוכה שנערכת היום (שלישי) בגני התערוכה בתל אביב ועוסקת בתחום הבניה, היזמות והאדריכלות, הדירה תלמידות חרדיות ולא אפשרה את כניסתן? כך טוענות תלמידות חרדיות שהגיעו למקום. לטענתן, כניסתן למתחם נמנעה, זאת בעוד שסטודנטיות וסטודנטים חילוניים ממכללות אחרות נכנסו לתערוכה ללא כל עיכוב.

לפי העדויות שהגיעו ל"כיכר השבת", מדובר בתלמידות חרדיות מהסמינרים 'בנות אלישבע' בירושלים ו'פתח תקווה' שהגיעו לתערוכה וכניסתן ל"תערוכה המקצועית להקמת פרויקטים-עיצוב-תכנון ושיפוץ" סורבה. הבנות שבקשו להיכנס למקום, הן סטודנטיות לאדריכלות ולעיצוב, וביקורן בתערוכה הוא חלק מהליך לימודי המקנה לבנות ידע מעשי בתחום. בהזמנה לתערוכה, נכתב כי הכניסה חופשית.

מורה באחד הסמינרים שביקשה להישאר בעילום שם, סיפרה ל"כיכר השבת" כי בכל שנה היא מביאה את הבנות לתערוכות העוסקות בתחום האדריכלות והעיצוב כחלק מהליך הלמידה. "זה דבר שמקובל בכל מקום" אמרה. "בכל סמינר ובכל מכללה לוקחים את הסטודנטים לתערוכות ולאתרים העוסקים בתחום כדי לתת לסטודנטים את התחושה ואת הדבר האמיתי. מאד הופתענו שקיבלנו את היחס הקר הזה" הוסיפה המורה.

היא ציינה כי הושקע מאמץ רב בהגעה לתערוכה: "לקחנו אוטובוס מירושלים לתערוכה, אך עם הגיענו למקום נציגת ההנהלה הודיעה שלא נוכל להיכנס לתערוכה. בעוד אנו עומדות בקור מחוץ לתערוכה, הגיעה קבוצה אחרת של סטודנטים חילוניים והם הוכנסו ללא כל בעיה. הרגשתי שעושים לנו דווקא בגלל שאנחנו חרדים".

"לבסוף, לאחר תחנונים, הסכימו להכניס אותנו תוך הבטחה שהבנות יסתובבו רק בקבוצות של שתים או שלוש בנות לכל היותר".

יששכר שטיינהרטר, אב לאחת הבנות שכניסתם לתערוכה עוכבה, הביע זעם על התקרית וטען כי אין לו כל ספק שהדרת הבנות נבעה מהעובדה שהן חרדיות: "ערכתי שיחה נזעמת עם אחת האחראיות במקום וציינתי בפניה כי אני עוסק בתחום הבניה ושבתי תעבוד בחברה שלי. בתגובה אמרה לי אותה אחראית כי בתי תוכל להיכנס לתערוכה. הבהרתי לה שהדבר לא מקובל עלי ושאני דורש שכל הסטודנטיות תוכלנה להיכנס לתערוכה".

מוטי, ממפיקי האירוע, אמר בתגובה ל"כיכר השבת" כי התערוכה מיועדת לאנשי מקצוע ולא לסטודנטים. "אנחנו מארחים הרבה אנשי מקצוע מהמגזר החרדי ולא משנה אם בעלי המקצוע הם חרדים או לא. אנו בעד הצגה של מוצרים של חברות בבעלות חרדית, וישנן חברות המציגות בתערוכה שהן בבעלות חרדית. בנוסף גם מנהלי ישיבות פוקדים את התערוכה".

"באשר לטענות. הגעה של קבוצות סטודנטים לתערוכה מפריעה למציגים ויוצרת עומסים על הביתנים. לפנים משורת הדין פנתה אלי המנהלת והסבירה לי שהבנות סטודנטיות בשנה האחרונה ללימודים וכבר עובדות בתחום, ועל כן הוריתי להכניס אותן בקבוצות קטנות כדי שלא יצרו עומס על בעלי הדוכנים ויפריעו להם בעבודתם".

באשר לעדויות לפיהן נכנסו קבוצות של סטודנטים חילוניים, אמרו מפיקי התערוכה ל"כיכר השבת" כי לא ידוע להם על כניסתם של סטודנטים חילוניים לתערוכה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר