הדיין שנפצע מדבר

הרב יחיאל אילוז: "היה לי ברור שזה מחבל, זה נס גלוי שאני חי"

הרב יחיאל אילוז, שנפצע בפיגוע בחיפה: "היה לי ברור שזה פיגוע, לא הצלחתי לראות את המחבל. היה לי נס גלוי ממש, הכדורים פספסו אברים חיוניים בכמה סנטימטרים" (אקטואליה)

הרב יחיאל אילוז (צילום: באדיבות המשפחה )

יממה לאחר שהותר לפרסום כי אירוע הירי בחיפה בו נרצח גיא כפרי (47) ונפצע באורח בינוני עד קשה הרב יחיאל אילוז הוא פיגוע טרור, שוחח עם 'כיכר השבת' הרב יחיאל אילוז, דיין בבית הדין בחיפה שנפצע בפיגוע, ומספר על הימים שעוברים עליו בחודש האחרון מאז הפיגוע. הרב אילוז, שמתקשה בדיבור מאז הפיגוע, שוהה בשיקום בבית לווינשטיין. "אני מרגיש עדיין כאבים ומקווה לסיים בקרוב את השיקום ולשוב לביתי ולעבודתי כדיין" אומר הרב.

הרב ציין כי "היה בכל הסיפור הזה היה נס גלוי, הכדורים שפגעו בי פספסו בכמה סנטימטרים איברים חיוניים, "יכולתי לא להיות היום בין החיים, היו חסדי שמיים גלויים".

זירת הרצח (צילום: אפי שנפר, תיעוד מבצעי מד"א)

אמש הותר לפרסום כי אירוע הירי היה פיגוע על רקע לאומני. הרב אילוז מציין כי הרגיש כך מהרגע הראשון. "אני לא ראיתי את המחבל, הוא הגיע מאחורי וירה בי. לא הצלחתי לזהות את היורה ולא ראיתי אותו" הוא מציין.

"איני חושש להסתובב היום בחיפה" אומר הרב אילוז, "ידוע שגם ערבים ישראלים מנסים לפגוע ביהודים, כל המדינה זירה... אין הבדל בין חיפה בה מתגוררים ערבים לאזורים אחרים בארץ". בסיום השיחה, מבקש הרב אילוז להודות לעם ישראל שהתפלל לרפואתו.

המחבל, מוחמד שינאווי
זירת הפיגוע בחיפה (צילום: גיל נחושתן)

כזכור, הרב אילוז נורה בשעות הצהריים ברחוב העצמאות בחיפה, לאחר שיצא מתחנת רכבת בעיר. כ-45 דקות לאחר מכן נרצח ביריות גיא כפרי, נהג הסעות בן 47 מנשר. מכתב האישום שהוגש אתמול (שני) נגד מוחמד שינאווי, הערבי הישראלי שביצע את מסע הירי בחיפה לפני כחודש, עולה כי הוא פעל משנאת יהודים ועל כן הרצח מוגדר פיגוע.

בכתב האישום נטען, כי השנאה ליהודים החלה אצל מוחמד יוסף שינאווי (21) כבר לפני 10 שנים, בתקופת מלחמת לבנון השנייה. "התחזקה אצלו האמונה כי יהודים הם כופרים וכי יש היתר לפגוע בהם פיזית. בחודשים האחרונים שקדמו לאירועים שיתוארו להלן, התעצמה שנאתו של הנאשם כלפי יהודים עוד יותר, והתגבש אצלו הרצון לנקום ביהודים".

דיווח מהזירה (ynet)

העובדה שהוא כונה על ידי מכרים שלו "אוהב יהודים" ו"ציוני יהודי" היתה הזרז העיקרי לביצוע הפיגוע בחיפה.
כתב האישום מייחס למוחמד עבירות של רצח בכוונה תחילה על פי חוק המאבק בטרור, ניסיון רצח על פי חוק המאבק בטרור, פעולה בנשק למטרות טרור, וכן החזקת סכין, גניבת רכב וניסיון שוד. שני חבריו מואשמים במתן אמצעים לביצוע מעשה טרור, מתן אמצעים לביצוע פשע, שיבוש הליכי משפט ועוד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר