גרמניה

תביעה נגד 'ווטאסאפ': פוגעת בפרטיות

ארגון צרכנות גרמני הגיש תביעה נגד 'וואטסאפ' בטענה ששיתוף הנתונים של תוכנת המסרים עם פייסבוק פוגע בפרטיות הצרכנים. החברה הודיע כי המהלך מושעה, בינתיים (דיגיטל)

בני סולומון | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

ענקית המסרים וואטסאפ מתמודדת עם הטענות כי היא פוגעת בפרטיות המשתמשים שלה. איגוד צרכנות גרמני הודיע כי הגיש תביעה נגד חברת וואטסאפ בשל איסוף המידע שהחברה מבצעת וכן שיתוף הנתונים עם חברות נוספות. מ"איחוד ארגוני הצרכנות בגרמניה" נמסר כי תביעה רשמית בנושא הוגשה לבית המשפט המחוזי בבירה ברלין.

לפי איגוד הצרכנות, אפליקציית המסרים החינמית "אוספת ואוגרת מידע, לעתים באופן בלתי חוקי, ומעבירה אותו לפייסבוק".

כזכור, חברת פייסבוק רכשה את וואטסאפ ב-2014 והודיעה בקיץ האחרון כי החברה תתחיל לשתף את מספרי הטלפון האישיים של המשתמשים גם עם הרשת החברתית. המהלך הזה הרגיז פעילים למען פרטיות והגנה על מידע בגרמניה ובכל העולם שכאמור החליטו לתבוע את החברה.

מוואטסאפ נמסר כי "מדיניות הפרטיות והשימוש באפליקציה, שעודכנה, מצייתת לגמרי לחוק". עוד נמסר כי השימוש בנתונים על המשתמשים באירופה למטרות התאמת פרסומות ומודעות בפייסבוק "הושהה באופן זמני", זאת כדי לאפשר לדון בנושא.

השבוע פורסם כי ווטאסאפ תאפשר לפרסם מיקום לצורך איתור לדקות ידועות מראש ובאישור של המשתמש, הכרזה זו גם גרמה לגל של תלונות נגד האפליקציה בטענה שמדובר בעוד צעד בכרסום הפרטיות של המשתמשים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר