באנו לעזור

7 דברים שחייבים לשאול את המלצר לפני שמזמינים במסעדה

יוצאים לאכול בחוץ? מורן פינטו עם מדריך חובה: 7 דברים שחייבים לשאול את המלצר לפני שמזמינים מנה מהתפריט - כדי שלא תתאכזבו ותקבלו בדיוק מה שאתם רוצים. כלל ראשון: לא להתבייש! (אוכל)

מורן פינטו | כיכר השבת |
אל תתביישו לשגע את המלצרים. בשביל זה הם כאן (צילום: shutterstock)

השבוע אישר בית המשפט המחוזי בתל אביב הגשת תביעה ייצוגית נגד מסעדת "צפרה" בתל אביב שהגישה לסועדים בשר חזיר בעוד שבתפריט נטען כי המנות שהוגשו הן מבשר עגל.

נכון, לסועדים שומרי כשרות הסיכוי שזה יקרה אפסי, אבל זה לא אומר שלא צריך להיות ערניים - יתכן מאוד שהמנה שהזמנתם כוללת מרכיבים שאתם לא יודעים על קיומם ואתם אלרגיים אליהם או פשוט לא אוהבים אותם.

אז הנה 6 דברים שאתם חייבים לברר עם המלצר במסעדה לפני שאתם מזמינים מנה מהתפריט. זכרו: אל תחששו "לשגע" את המלצר, הוא כאן בשבילכם. כמובן, יש לעשות זאת בנימוס ובכבוד, אך כלקוחות, אתם יכולים לדרוש ולקבל הכל. אחרי הכל, מסעדה בלי לקוחות זה כמו דג בלי מים.

1. ממה מורכבת המנה?

ברוב המסעדות, השף לא מפרט מה יש במנה כיוון שהוא עבד קשה על היצירה הזו והוא לא רוצה לחשוף את כל הרכיבים שיש בה. אין ספק שזה יוצר בעיה לאלרגיים ולאנשים שנמנעים ממאכלים מסוימים מכל סיבה שהיא.

בררו עם המלצר מה יש במנה בה אתם מעוניינים, ואם הוא לא יודע שישאל את השף. אם אתם אלרגיים למאכל כלשהו, אמרו זאת למלצר - הוא חייב לעדכן את השף.

בכלל, תמיד חשוב להתעניין לגבי המנה, לברר אם יש בה מרכיב מיוחד, מה דרך ההכנה של המנה, המרקם שלה והטעם או סגנון מטבח אליו היא שייכת - כך תקבלו מושג ברור יותר על מה אתם הולכים לקבל.

2. אילו מרכיבים השף מכין במטבח?

המצב האידאלי זה מנות שמורכבות מההתחלה ועד הסוף ממרכיבים "ביתיים" שהוכנו במטבח המסעדה, אך הסיכוי שזה המצב בשטח נמוך מאוד. בכל מקרה, כדאי לשאול אילו מרכיבים המסעדה מכינה במטבח כי בדרך כלל הם יהיו טעימים ובריאים הרבה יותר מאלה הקנויים.

3. עם מה המנה מוגשת?

כדי שלא תזמינו סתם גם מנת פתיחה וגם עיקרית והשולחן יתמלא בצלחות שרק תנקרו רבע מכל אחת מהן והשאר ייזרק לפח יחד עם הכסף שלכם, בדקו מראש כיצד המנות הראשונות והעיקריות מוגשות ומה נלווה אליהן.

4. מה גודל הצלחת?

זה נשמע מוזר, אבל ישנן מסעדות שמפרגנות במנות גדולות שאתם יכולים לחלוק עם חבריכם לשולחן ולחסוך כסף והזמנה מיותרת של יותר מדי אוכל.

בדרך כלל, מנות ראשונות הן מנות פתיחה קטנות שמגרות את התיאבון ומפתיעות בטעמן, אך לרוב, לא משביעות. מנה עיקרית תבוא בצלחת גדולה יותר, המנה תהיה מכובדת יותר ויצטרפו אליה תוספות שידאגו שתצאו שבעים.

עדכנו את המלצר אם אתם מאוד רעבים או רק רוצים לנשנש, וכך הוא ידע לכוון אתכם למנה שמתאימה לכם.

במסעדות שף אני מאוד אוהבת לקחת כמה מנות פתיחה מיוחדות וליהנות ממגוון טעמים ולא להסתפק רק במנה אחת גדולה לכל הארוחה, אבל זה באמת תלוי בהעדפה האישית שלכם.

5. מאיזה יום הדגים במקרר ועד כמה הם טריים?

לחובבי מנות הדגים והסושי - זה אחד הסעיפים הכי קריטיים. המסעדה חייבת לגלות שקיפות מלאה לגבי מצב הדגים. חשוב לדעת: דגי סלמון טריים מגיעים למסעדות בימי שני ורביעי, ושאר הדגים מגיעים למסעדות בכל ימות השבוע, חוץ מראשון ושישי.

לפי הנחיות משרד הבריאות, דג טרי צריך להיות מאוחסן במקרר המסעדה יום אחד בלבד כשהוא עטוף ושוהה בקור יבש. דג שאינו טרי ששהה זמן רב מדי בקירור = מנה לא טעימה ואכזבה קשה.

6. קיבלתם בדיוק מה שהזמנתם?

המנה הגיעה לשולחן? מעולה. עכשיו עברו עליה יחד עם המלצר פרט פרט ותוודאו שכל מה שהזמנתם אכן נמצא בה.

7. מותר להחזיר מנות

חשים בטעם לוואי? המנה לא חמה מספיק? אל תהססו להחזיר את המנה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר