דו"ח חדש

סיכוי גבוה יותר לחלות בסרטן בפריפריה

דו"ח של האגודה למלחמה בסרטן חושף כי הסיכויים לחלות גבוהים יותר בפריפריה באופן משמעותי מאשר במרכז כמו גם סיכויי ההחלמה שנמוכים יותר בפריפריה (חדשות בריאות)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

באגודה למלחמה בסרטן מפרסמים היום (רביעי) נתונים בנוגע לתחלואת הסרטן בישראל. מהנתונים עולה כי חולים מתים מהמחלה באחוזים גבוהים יותר דווקא בפריפריה מאשר במרכז הארץ.

הדו"ח המיוחד של האגודה בדק את סיכויי הופעת המחלה ואת סיכויי ההחלמה ממנה במרכז הארץ לעומת יישובים פריפריאליים. מהדו"ח עולה תמונה קשה לפיה גברים בפריפריה הם בעלי סיכויים גבוהים ב-8% לחלות בכל סוגי מחלות הסרטן ביחס לאוכלוסייה הכללית.

הדוח מצביע על סרטן הערמונית כסוג בו קיים השוני הגדול ביותר בין המרכז לפריפריה. גברים הגרים ביישובים פריפריאליים בעלי סיכויים גבוהים ב-17% לחלות בסוג סרטן זה, ואילו אצל נשים הסיכוי גבוה יותר ב-12%. גם הסיכון לתמותה מסרטן בפריפריה היה גבוה מעט יותר: באזורים הפריפריאליים ביותר היה הסיכון למות ממחלות הסרטן גבוה ב-8.1% יותר מהסיכון למות מסרטן באזורים המרכזיים ביותר.

בדו"ח של האגודה למלחמה בסרטן מציינים כי יכולות להיות מספר סיבות לפערים בין המרכז לפריפריה. מודעות גבוהה ושימוש גבוה יותר בטכנולוגיות לגילוי מוקדם הנגישים יותר במרכז הארץ לעומת המרכז עלולים לתרום לשוני. אחוזי עישון גבוהים מאוד בחברה הערבית, שיישוביה נחשבים פריפריאליים עלולים לתרום להבדל גם כן.

הפרסום כולל גם מספר נתונים לגבי התחלואה העולמית, לפיה בשנת 2012 אובחנו 14.1 מיליון בני אדם כחולים במחלת הסרטן. באותה השנה נרשמו גם 8.2 מיליון מקרי מוות בעולם הקשורים למחלה. על פי נתוני ארגון הבריאות העולמי, מעבר לחיי האדם, הנזק הכלכלי מוערך בכ-1.16 טריליון דולר בשנה.

על פי הנתונים של המרכז לבקרת מחלות במשרד הבריאות, בשנת 2014 אובחנו 29,516 חולי סרטן חדשים בישראל. באותה השנה נפטרו מהמחלה 10,931 ישראלים, כשהחלוקה היא כמעט שווה בין גברים לנשים.

על פי נתוני משרד הבריאות בשנים האחרונות חלה ירידה דרמטית במספר התחלואה והתמותה ממחלת הסרטן בישראל. בשני העשורים האחרונים נרשמה ירידה של כ-25% בנתונים אלו. ישראל ממוקמת במקום ה-18 מבין 34 מדינות ה-OECD בתחלואה בסרטן ובמקום ה-28 בתמותה מהמחלה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר